رفع اتهام از  پلنگی که به ۵۰ گوسفند حمله کرد

مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست در مورد خبر حمله یک قلاده پلنگ به 50 رأس گوسفند در شهرستان دهدشت استان کهگیلویه و بویراحمد و تلف شدن 23 رأس گوسفند، پلنگ را مبرا از این حمله دانست و گفت: تلف شدن این دام‌ها توسط پلنگ دور از ذهن است چون پلنگ حیوانی نیست که به یکباره 20 گوسفند را از بین ببرد و این اتفاق با خصلت پلنگ تطابق ندارد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، علی تیموری با اشاره به اینکه تلف شدن این دام‌ها به احتمال قوی کار گرگ بوده است، گفت: در صورت تاییدهای کارشناسان حوزه در استان کهکیلویه و بوبراحمد و صورت جلسه نیروی انتظامی و محرز شدن تلف گوسفندان توسط گرگ، خسارت دام توسط بیمه " ما " به دامدار پرداخت می‌شود.

او با بیان اینکه پرداخت خسارت دام توسط بیمه سقف محدودی دارد، افزود: این پرداخت خسارت طوری تقسیم و برنامه‌ریزی می‌شود که همه استان‌ها سهم داشته باشند.

مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست همچنین با اشاره به اینکه اقدامات مربوط به پرداخت بیمه پلنگ تلف‌شده بر سر زایمان در استان کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است، گفت: بر اساس توافق صورت‌گرفته، بیمه "ما" 60 میلیون تومان به صندوق ملی محیط زیست پرداخت می‌کند که این مبلغ با نظارت دفتر صید و شکار برای زیستگاه پلنگ هزینه خواهد شد.

20103

کد خبر: 644890

وب گردی

وب گردی