تندگویان: طرح صیانت از باغات ضمانت اجرایی ندارد، مانند مصوبات قبلی

طرح صیانت از باغاتی که به گفته یکی از اعضای شورای شهر مدت‌ها در کشوی میز هیات رییسه شورا خاک می‌خورد، نهایتا روز گذشته در لیست دستور جلسات صحن علنی شورای شهر قرار گرفت.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا؛ با اینکه تمام وقت چهار ساعته شورا به بررسی این لایحه گذشت اما تنها چهار ماده آن بررسی شد و نهایتا برای مطالعه بیشتر به کمیسیون مربوطه برگشت داده شد با این حال سخنگوی کمیسیون معماری و شهرسازی معتقد است با وضع قوانین جدید نمی توان باغات تهران را حفظ کرد و باید ضمانت اجرایی برای قوانین ایجاد کرد.

محمدمهدی تندگویان در خصوص بازگشت مجدد طرح صیانت از باغات به کمیسیون سلامت شورای شهر بازگردانده شد، گفت: طرح صیانت از باغات که از سوی کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران برای بررسی به صحن علنی شورا ارجاع داده شده بود در واقع کاهش میزان بهره‌برداری مردم از باغات را دنبال می‌کرد.

او که به این طرح انتقاد داشت، گفت: اعتراض من این است که مگر مصوبات قبلی اجرا شده و یا حتی ضمانت اجرایی دارند که مجدد قانون جدیدی در این باره تصویب می‌کنیم.

تندگویان با بیان اینکه متاسفانه طی سال‌های اخیر تا به حال یک مورد ملک که اقدام به تخریب درختان کرده مصادره و یا تاکنون شهردار منطقه یا ناحیه و یا حتی یک نیروی شهرداری در بحث قطع درختان عزل نشده است، گفت: تا هنگامی که این روند ادامه داشته باشد هر چقدر قانون وضع کنیم بازدارنده نخواهد بود.

سخنگوی کمیسیون معماری و شهرسازی با گلایه از عدم برخورد مناسب قوه قضاییه با مسببان قطع درخت، با تایید کاهش میزان بهره‌برداری مردم از باغات به 7.5 درصد، گفت: تا وقتی که بر اساس قانون افراد می‌توانند حتی 7.5 درصد در باغ خود ساخت و ساز داشته باشند اما 60 درصد گودبرداری می‌کنند و هیچ کس با متخلفان برخورد نمی‌کند نمی توان از باغات محافظت کرد.

تندگویان افزود: علیرغم مکاتبه با سازمان بازرسی شهرداری و قوه قضاییه می بینیم که هیچ اتفاقی در حوزه برخورد با تخریب‌کنندگان فضای سبز صورت نمی‌گیرد حالا چه تفاوتی دارد که میزان بهره‌برداری 7.5 درصد یا کمتر و بیشتر باشد چرا که تخلف صورت می‌گیرد و نمی‌توان با آن برخورد کرد.

20103

کد خبر: 644894

وب گردی

وب گردی