درسال گذشته برگزار شد؛ 40 کارگاه مقاله نویسی در دانشگاه آزاد اسلامی/ برگزاری مجدد کارگاه آموزشی مقاله نویسی

کارگاه آموزش مقاله نویسی با حضور میترا طباطبایی، سرپرست مرکز گسترش علم و علم سنجی دانشگاه آزاد اسلامی و یکی از سردبیران مجله current Biology در دانشکده علوم زیستی واحد تهران شمال برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، میترا طباطبایی، سرپرست مرکز گسترش علم و علم سنجی دانشگاه آزاد اسلامی در رابطه با این کارگاه آموزشی به ایسکانیوز گفت: Cell press یکی از ناشران معروف در زمینه علمی است که مجلات علمی متعددی در زمینه های علمی و علوم طبیعی منتشر می کنند.

او در ادامه بیان کرد: در سال گذشته 40 کارگاه استفاده از منابع الکترونیک و مقاله نویسی در واحدهای مختلف برگزار کرده ایم.

سرپرست مرکز گسترش علم و علم سنجی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی مقاله نویسی در واحد تهران شمال گفت: این کارگاه با حضور یکی از سردبیران مجله current Biology از مجموعه نشریاتcell برگزار شد.

طباطبایی در رابطه با مباحث مطرح شده در این کارگاه بیان کرد: بحث هایی که امروز در این کارگاه بررسی شد این بود که چطور یک مقاله علمی را آماده کنیم، چطور مقاله را برای یک مجله معتبر بفرستیم؟ و همچنین چه مراحلی پیموده می شود تا یک مقاله به نتیجه برسد؟

سرپرست مرکز علم و علم سنجی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تعداد اندک مقالات ایرانی چاپ شده در نشریه cell press گفت: براساس گزارش این نشریه از تعداد مقالات پذیرش شده ایرانی، در سال 2016، 4 مقاله ایرانی در این مجله به چاپ رسیده اند و در سال 2015 نیز 5 مقاله ایرانی به چاپ رسیده است.

او در ادامه بیان کرد: بحث هایی که امروز در این کارگاه مورد بررسی قرار گرفت در زمینه مشکلاتی و اشتباهات رایجی بود که در دانشجویان و اعضای هیات علمی و استادان در هنگام مقاله نویسی با آن مواجه می شوند. بحث سرقت علمی و ادبی یکی دیگر از موارد مورد بحث در این کارگاه بود.

او در ادامه افزود: از جمله مباحث دیگر مطرح شده در این کارگاه این بود که چطور باید با نظریات داوران برخورد کنیم و چگونه به نظرات داوری پاسخ دهیم؟ چگونه با یک مجله ارتباط بگیریم؟ چطور باید به مجله ایمیل بزنیم و در چه مواقعی این کار را انجام دهیم؟ تمامی مواردی که باید در نوشتن یک مقاله و ارسال آن رعایت شود در این کارگاه به آن پرداخته شده است.

سرپرست مرکز علم و علم سنجی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به برگزاری دوباره همین کارگاه در روز 28 اردیبهشت گفت: کارگاه آموزش مقاله نویسی با حضور ویراستار Cell press در واحد علوم و تحقیقات دوباره برگزار خواهد شد.

او افزود: افراد علاقه مند به شرکت در این کارگاه می توانند از طریق تماس با دفتر گسترش علم و علم سنجی هماهنگی های لازم را انجام دهند و همچنین با تماس با واحد علوم تحقیقات از نحوه هماهنگی برای شرکت در این کارگاه مطلع شوند.

20104

کد خبر: 644947

وب گردی

وب گردی