برخورد نژادپرستانه حتی در اجرای قانون آزادسازی مصرف ماری‌جوآنا

تفاوت نژادی در اجرای قانون آزادسازی مصرف «ماری‌جوآنا» در ایالت «کلرادو» در آمریکا، منجر به تناقضات سیستماتیک در سیستم سراسری عدالت کیفری این کشور شده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم؛ دستگیری سیاهپوستان در رابطه با ماری‌جوآنا در ایالت «کلرادو» در آمریکا در حالی رو به افزایش گذاشته است که برخورد با سفیدپوستان در همین رابطه کاهش یافته است.

بر اساس گزارش رسانه‌های محلی، دستگیری نوجوانان سیاه‌پوست رده‌های سنی بین 10 و 17 سال بین سال‌های 2012 و 2014 به بیش از 58 درصد رسیده است.

نوجوانان سیاهپوست و لاتینوها در ایالت کلرادوی آمریکا در حالی برای جرائم مرتبط با ماری‌جوآنا بازداشت می‌شوند که بازداشت همتایان سفید آنها در این رابطه روندی عکس داشته است.

بر اساس گزارش بخش پلیس امنیت عمومی کلرادو، در فاصله سال‌های 2012 و 2014، نوجوانان سیاه‌پوست در رده‌های سنی بین 10 و 17 سال، 58درصد افزایش و در میان نوجوانان لاتینو این بازداشت‌ها 29 درصد بوده است.

در عین حال، روند دستگیری‌ها بین نوجوانان سفیدپوست 8 درصد کاهش نشان می‌دهد.

ایالت «کلرادو» از سال 2012 استفاده تفریحی از ماری‌جوآنا را برای کاربران بالای 21 سال آزاد اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش، مدارس ابتدایی و متوسطه این ایالت شاهد افزایش 34درصدی بازداشت دانش‌آموزانشان در رابطه با جرائم مرتبط با ماری‌جوآنا بوده‌اند.

به نوشته Buzzfeed، تفاوت نژادی در اجرای قانون آزادسازی مصرف «ماری‌جوآنا» در ایالت «کلرادو» در آمریکا، منجر به تناقضات سیستماتیک در سیستم سراسری عدالت کیفری این کشور شده است.

بررسی انجام شده توسط وزارت بهداشت «کلرادو» نشان می‌دهد که شهر «پوئبلو» در این ایالت بالاترین نرخ مصرف «کانابیس» را در میان نوجوانان به خود اختصاص داده است.

این در حالی رخ می‌دهد که 32.1درصد از دانش‌آموزان دبیرستانی این شهر مواد مخدر مصرف می‌کنند.

20106

کد خبر: 644961

وب گردی

وب گردی