نظر دو منتخب تهران درباره ریاست مجلس دهم/ مایل نیستیم در مسیر تضعیف بزرگان حرکت کنیم

اعضای لیست امید که در آستانه آغاز به کار مجلس دهم فراکسیون امید را تشکیل داده اند بر حمایت از عارف برای ریاست مجلس آینده تا کید دارند.

ابوالفضل سروش، منتخب مردم تهران در مجلس دهم در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز در خصوص رایزنی ها برای انتخاب رئیس مجلس دهم می گوید: فراکسیون های مجلس فعال هستند و باید ببینیم وزن کدام فراکسیون بیشتر خواهد بود.

سروش افزود: مشخص است که هر فراکسیونی به چه کسی رای می دهد، و این موضوع بستگی به وزن و تعداد افرادی دارد که درجلسات فراکسیون ها حضور پیدا می کنند.

وی با بیان اینکه علی الظاهر به نظرمی رسد تعداد اعضای فراکسیون امید بیشتر از فراکسیون فراگیر باشد، تصریح کرد: به این ترتیب باید گفت شانس اقای عارف برای ریاست مجلس بیشتر است.

نجفی: فراکسیون امید اکثریت مجلس دهم را در اختیار دارد

همچنین محمدرضا نجفی، دیگر منتخب مردم تهران در مجلس دهم دراین باره به ایسکانیوز گفت: من معتقدم که هم آقای عارف و هم آقای لاریجانی از سرمایه های بسیار با ارزش ما در کشور هستند و مایل نیستیم در مسیری که به تضعیف و آسیب زدن به این بزرگان باشد حرکت کنیم.

وی افزود: در رابطه با ریاست مجلس دهم نیز قاعدتا باید اجازه دهیم مجلس و فراکسیون های آن شکل بگیرد و افراد خود را در آن ها پیدا کنند و بر اساس وزن،تعداد و رایی که داده می شود انتخاب صورت بگیرد.

نجفی تاکید کرد: در حال حاضر به نظر می رسد که فراکسیون امید توانسته است اکثریت مجلس را از آنِ خود کند و از این رو علی القاعده چنین اتفاقی محتمل است که آقای عارف به عنوان نامزد این فراکسیون به ریاست مجلس برسد.

204/201

کد خبر: 645037

وب گردی

وب گردی