رکورد دما در جهان بار دیگر شکسته شد

ارقام سازمان هوافضای آمریکا، ناسا نشان می‌دهد که آوریل امسال، هفتمین ماه پیاپی در زمینه شکستن رکورد دما در جهان بود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، این اطلاعات نشان می‌دهد که دما در ماه آوریل رکورد قبلی برای ماه آوریل را با بزرگترین فاصله شکست.

با این حال در سال جاری فوریه و مارس بیشترین انحراف از روند عادی را نشان دادند. رکورد قبلی گرم ترین ماه آوریل به سال 2010 مربوط می شد که این بار با اختلاف 0.24 درجه سانتیگراد شکسته شد.

"کریستینا فیگرز" از مقام های سازمان ملل در زمینه تغییرات جوی گفت:‌ شرایط نامساعدی که پیش آمده همزمانی با یک ال نینوی شدید است که در نتیجه تغییرات جوی تشدید شد.

او گفت:‌ این همه رکوردشکنی ها در زمینه دما و پیامدهایی که دیده ایم، مثل آتش‌سوزی های بی سابقه و خشکسالی در هند همه یادآور این است که دیگر نمی توانیم بیکار بنشینیم و باید تلاش برای یافتن راه حل را سرعت بخشیم.

به گزارش بی‌بی‌سی، "گوین اشمیت" مدیر موسسه مطالعات فضایی گودارد ناسا، که داده ها در زمینه دمای جهانی را تحلیل می کند نیز گفت:‌ با اطلاعات ماه آوریل به احتمال 99 درصد سال 2016 رکورد تازه ای به جا خواهد گذاشت.

چندین ناحیه شمالی از جمله ایالت آلاسکای آمریکا در طول ماه آوریل شاهد هوای داغ بودند؛ الگویی که در ماه های پیش از آن هم مشاهده شده بود.

رکورد ماه آوریل همچنین سوالاتی درباره قابل تحقیق بودن هدف جهانی برای محدود کردن میزان افزایش دما پدید می‌آورد.

20103

کد خبر: 645237

وب گردی

وب گردی