برگزاری نخستین کارگاه تخصصی کاربرد اطلاعات هواشناسی در عمران و شهرسازی در واحد بوکان

کارگاه تخصصی کاربرد اطلاعات هواشناسی در عمران و شهرسازی با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، کارشناسان و دانشجویان رشته های معماری و عمران دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان در سالن آمفی تئاتر این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در ابتدای مراسم صادق ضیائی رئیس واحد بوکان ضمن خیر مقدم و خوش آمدگویی به حاضرین مطالبی را بیان کرد. سپس در ادامه سخنران اصلی کارگاه دکتر صادق ضیائیان مدیر کل هواشناسی آذربایجان غربی به اهمیت اطلاعات هواشناسی در عمران و شهرسازی پرداخت گفت: بی توجهی به اطلاعات هواشناسی در اجرای پروژه های عمرانی و شهرسازی باعث خسارات میلیاردی در این بخش می شود که گاهی این خسارات غیرقابل جبران خواهد شد.

ضیائیان افزود: توجه ناظران و طراحان ساختمان به اطلاعات هواشناسی چه از قبیل پیش بینی ها و چه اطلاعات اقلیمی می تواند جلوی بسیاری از خسارت ها را بگیرد.

وی گفت: تشکیل این قبیل کارگاه های تخصصی می تواند توجه اذهان مسئولان و مهندسان و دانشجویان رشته های معماری و عمران که آینده سازان و طراحان جامعه کشور هستند را به مقوله هواشناسی افزایش دهد.

ضیائیان ادامه داد: هواشناسی می تواند در حوزه معماری شهرسازی موارد تخصصی کاربردی و همچنین تاثیر پارامترهای هواشناسی در کاهش هزینه های طرح های عمرانی و وضعیت اقلیمی را به دنبال داشته باشد.

وی اضافه کرد: هواشناسی به عنوان یک علم پایه و بین بخشی در بسیاری از زمینه ها نظیر ساختمان، کشاورزی، حمل و نقل، سد سازی، گردشگری، انرژی های نو و مدیریت بحران به عنوان یکی از ارکان اساسی کاربرد دارد.

مدیرکل هواشناسی استان آذربایجان غربی ادامه داد: سرعت وزش باد مبنا در سطح استان آذربایجان غربی 90 کیلومتر بر ساعت است که مسئولان ساخت و ساز باید این مبنا را در نظر داشته باشند.

به گزارش ایسکانیوز، در این کارگاه که در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد واحد بوکان برگزار شد، مسئولان شهرستان بوکان از جمله رئیس اداره هواشناسی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس سازمان نظام مهندسی و سرپرست شهرداری نیز به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

این کارگاه با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان، سازمان نظام مهندسی و اداره هواشناسی شهرستان بوکان برگزار شد.

20101

کد خبر: 645318

وب گردی

وب گردی