وزارت علوم متولی صدور مجوز خوابگاه های غیردولتی شد

رئیس صندوق رفاه دانشجویان روند صدور مجوز خوابگاه های خودگردان غیر دولتی را تشریح کرد و گفت: تعاونی خوابگاه داران غیردولتی صلاحیت نظارت بر خوابگاه های غیردولتی را ندارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، ذالفقار یزدان مهر درباره روند صدور مجوز خوابگاه‌های غیردولتی گفت: دستورالعمل شورای نظارت و ارزیابی خوابگاه های خودگردان غیردولتی به خاطر نابسامانی در روند صدور مجوز این خوابگاه ها صادر شد.

یزدان مهر افزود: بعضا گزارش هایی دریافت می شد که برای صدور مجوز از خوابگاه داران مبالغی توسط نهاد صادر کننده مجوز دریافت می شد که همه بدون نظارت بوده است. همچنین مشکلاتی دیگری وجود داشت که منجر به ابلاغ دستورالعمل مذکور شد.

او گفت: مشکلی که در خصوص این خوابگاه ها وجود داشت این بود که با وجود اینکه این خوابگاه ها از سوی خوابگاه داران غیردولتی نظارت می شدند، به غیر دانشجو افراد دیگر و غیر دانشجو نیز در این خوابگاه ها اسکان داده می شدند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان افزود: این در حالی است که سیاست گذاری و نظارت و راهبری خوابگاه‌ها برعهده وزارت علوم است در همین راستا، دستورالعمل ایجاد و تاسیس خوابگاه‌های غیردولتی توسط وزارت علوم صادر شد و شورای نظارت و ارزیابی خوابگاه ها در استان ها شکل گرفت.

او ادامه داد: معاون دانشجویی دانشگاه مادر، مدیرحراست دانشگاه مادر و معاونان دانشجویی دانشگاه ها، نماینده صندوق رفاه دانشجویان و نماینده اتحادیه خوابگاه داران غیردولتی در این شورا حضور می یابند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان افزود: بر اساس این طرح، مجوز خوابگاه ها توسط شورای مذکور صادر و متناسب با نظر کارشناس دادگستری و عرف محل، اجاره بها نیز مشخص می شود.

یزدان مهر افزود: با توجه به این مساله که صندوق رفاه دانشجویان اجازه ابطال مجوز خوابگاه های غیردولتی را دارد، در صورتی که تخلفی مشاهده کند، می تواند برای لغو مجوز این خوابگاه ها اقدام کند.

او گفت: خوابگاه داران غیردولتی صلاحیتی برای نظارت و پیگیری این خوابگاه ها نداشته و فقط در تهران به عنوان یک تعاونی می توانند فعالیت کنند. صندوق رفاه دانشجویان نیز به آنها کمک می کند.

20104

کد خبر: 645354

وب گردی

وب گردی