باغ 52 هزار متری در منطقه 20 تخریب شد!

رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران جزییات ساخت و ساز غیرمجاز در یک باغ 52 هزار متری را تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، محمد حقانی در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه چندی پیش در خبرها خواندم که بدن نیمه جان یکی از رفتگران پیر شهر در پارک کودک شهر زیبا به دلیل ضعف عمومی ناشی از گرسنگی پیدا شده است، گفت: این در حالی است که این فرد ماهانه 200 هزار تومان حقوق دریافت می‌کرده که باید شهرداری حداقل حقوق پایه را در نظر می‌گرفت.

صحبت‌های حقانی به نیمه نرسیده بود که این سخن او با واکنش شدید نمایندگان شهرداری و دیگر اعضا مواجه شد به گونه‌ای که عنوان شد که این خبر متعلق به سال 90 بوده و در حال حاضر هیچ اتفاق مشابهی رخ نداده است.

حقانی با بیان اینکه شما خبر ندارید که چه اتفاقی برای کارگران خدمات شهری رخ می‌دهد، گفت: سر فرصت در مورد این موضوع صحبت خواهم کرد اما باید بگویم که در ساعت 11 صبح وانت‌های دستفروشی میوه در بلوار شهرزاد منطقه 15 ردیف شده بودند و هیچ برخوردی نیز با آنها صورت نمی‌گرفت.

بر اساس این گزارش، او با تشریح پرونده ساختمان‌سازی در منطقه 20 گفت: در سه راه ترانسفور در منطقه 20 زمینی به مساحت 52 هزار و 330 متر وجود دارد که در سال 93 اقدام به ساخت و ساز در آن شد. این در حالی است که طرح تفصیلی جدید این ملک در پهنه G111 قرار دارد و به عنوان پارک عموم شهری و فضای سبز تثبیت شده شناخته می‌شود و همچنین کمیسیون ماده 7 نیز رای به باغ بودن این زمین داده است.

رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه حالا متاسفانه در این زمین ساخت و ساز شده است، گفت: این ساخت و ساز بر اساس چه توافقی بوده است؟ و این در حالی است که تا آنجایی که من اطلاع دارم، پروانه نیز برای ساخت و ساز آن صادر نشده و کمیسیون ماده 5 نیز بارها عنوان کرده که در فضای سبز تثبیت شده حق ساخت و ساز وجود ندارد.

حقانی با بیان اینکه متاسفانه دور این زمین نیز مغازه‌های متعددی ساخته شده و درخت‌های وسط بلوار نیز خشک بوده‌اند، گفت: برای این زمین پروانه صادر نشده است.

20103

کد خبر: 645403

وب گردی

وب گردی