خدمات دندانپزشکی رایگان برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال نیازمند

مسئول بسیج دندانپزشکان گفت: فرزندان ایتامی که در گروه سنی ۶ تا ۱۲ سال قرار دارند و تحت پوشش کمیته امداد و یا بدسرپرست هستند از خدمات بهداشتی و درمانی دهان و دندان بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، عباس هنردوست گفت: کودکان ایتام و بدسرپرست از خدمات سازمان بسیج جامعه پزشکی در قالب اجرای طرح «سلامت فرزندان ما» بهره‌مند می‌شوند.

او با اشاره به اینکه در حوزه دندان‌پزشکی، بهداشت و پیشگیری از اولویت بیشتری برخوردار است، افزود: ضرورت بهداشت و پیشگیری همچون واکسیناسیون فلج اطفال از بروز مشکلات زیادی جلوگیری می‌کند.

مسئول بسیج دندانپزشکان با بیان اینکه جامعه هدف ما گروه محروم و کم‌برخوردار در سطح کشور است،افزود: در این طرح حدود 70 تا 100 نفر از فرزندان ایتام به همراه والد یا والده خود شرکت کرده و ضمن ارائه اطلاعات در مورد علت و شیوه بهداشت دهان و دندان با استفاده از وسایل آموزشی به کلینیک دندان‌پزشکی انتقال داده می‌شوند.

هنردوست با بیان اینکه کودکان با اصلاح رفتاری تحت‌نظر بهداشت‌کاران یاد می‌گیرند که چگونه از دندان‌های خود مراقبت کنند، گفت: بعد از این مرحله توسط دندان‌پزشک متخصص اطفال مورد معاینه قرار گرفته و سپس به دندان‌پزشکان دیگر ارجاع داده می‌شوند.

او با اشاره به اینکه خدمات دندانپزشکی در این طرح شامل فلوراید تراپی، P. R. R و بعضاً درمان‌های اورژانس برای این کودکان ضروری است، افزود: در ‌‌‌نهایت تمام فعالیت‌های انجام شده در پرونده‌ای جمع‌آوری شده و به مربیان تحویل داده می‌شود.

مسئول بسیج دندانپزشکان در پایان گفت: طرح سلامت فرزندان ما جمعه 31 اردیبهشت ماه سال جاری در مجتمع خیریه حضرت قاسم بن الحسن (ع) واقع در ضلع شمال شرقی تقاطع اتوبان امام علی (ع) و شهید محلاتی از ساعت 8 تا 13 برگزار خواهد شد.

20103

کد خبر: 645491

وب گردی

وب گردی