تهران- ایسکانیوز: با نزدیک شدن به شروع مسابقات تیم ملی بسکتبال ایران در جام جهانی، بانک سپه به عنوان اسپانسر رسمی تیم ملی در این مسابقات معرفی شد. در این دوره از مسابقات ملی پوشان تیم ملی بسکتبال با پیراهن هایی که نام این بانک روی آنها نقش بسته وارد میدان خواهند شد.اما نکته ای که در این باره وجود دارد، حساسیت بین المللی خط گرفته از سیاست آمریکا درباره نام این بانک است که شاید با کارشکنی آمریکایی ها با وارد بازی کردن NBA تیم ملی را دچار مشکل کند.

ورود نام بانک سپه در لیست تحریم ها

داستان ورود نام بانک سپه به لیست تحریم های آمریکایی از جایی آغاز شد که وزارت خزانه داری آمریکا، بانک سپه ایران را به خاطر همکاری با صنایع موشکی به طور رسمی مورد تحریم قرار داد. این مسئله نشان می دهد که آمریکایی ها حساسیت زیادی روی نام بانک سپه دارند و با جو سازی برای چسباندن نام این بانک به عناوین و اقدامات تروریستی به راحتی می توانند علیه اسپانسر تیم ملی بسکتبال ایران کارشکنی کنند.

فیبا عروسک دست NBA

فرمانبری فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) از NBA  مسئله ای است که عمدتا بر دنبال کنندگان رشته بسکتبال پوشیده نیست. از سوی دیگر وابستگی شدید NBA به دولت آمریکا باعث می شود که شائبه کارشکنی آمریکایی ها در روند اسپانسری بانک سپه برای تیم ملی بسکتبال ایران در مسابقات جام جهانی قوت بگیرد و حتی باعث شود تا فیبا از ورود بازیکنان به میدان با پیراهن هایی که نام بانک سپه روی آن ها وجود دارد جلوگیری کند.
کد خبر: 64558

وب گردی

وب گردی