توزیع مواد مخدر در پوشش میوه فروشی/ایجاد سفره خانه به جای کتابفروشی در نزدیکی دانشگاه ها تاسف بار است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران ایجاد سفره خانه به جای کتابفروشی در نزدیکی دانشگاهها را تاسف بار دانست و از توزیع مواد مخدر در پوشش میوه فروشی در دو خیابان شهر تهران خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر مرتضی طلایی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در قالب تذکری در ابتدای دویست و شصتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: در محدوده خیابان ولیعصر تا میدان انقلاب که دانشگاه‌های تهران، امیرکبیر و چندین دانشگاه دیگر وجود دارد بیش از ده‌ها سفره‌خانه و قلیان‌کشی ایجاد شده است.

او گفت: هم اکنون شاهد هستیم که با سرعت بسیاری کتاب‌فروشی‌ها جمع آوری می‌شوند و از سوی دیگر، جای خود را به سفره‌خانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها می‌دهند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران خواستار جلوگیری از ایجاد سفره خانه ها در نزدیکی محیط های علمی و دانشگاهی شد.

او در ادامه به موضوع نمایشگاه بین المللی اشاره کرد و گفت: در سال ۸۳ به لحاظ مشکلات ترافیکی که نمایشگاه کتاب به وجود آورد، شهردار وقت جلوی نمایشگاه را مسدود کرد و امروز شاهد ایجاد یک نمایشگاه هستیم که می‌تواند بسیاری از مشکلات ترافیکی را در هنگام برگزاری رفع کند.

او افزود: ساماندهی برگزاری نمایشگاه‌ها هنوز اتفاق نیفتاده است و هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه کتاب، ۳ نمایشگاه دیگر نیز به صورت هم‌زمان اجرایی می‌شود.

طلایی همچنین به بازدید خود از محله حکیمیه اشاره کرد و گفت: نظرات اهالی این محله نشان می داد که یک نوع غفلت نسبت به افکار عمومی در مجموعه شهرداری وجود دارد که نتیجه و پیامد آن این است که مردم احساس می‌کنند مدیریت شهری در مقابل مردم ایستاده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: اینکه مدیریت شهری در مقابل مردم است، چنین چیزی وجود ندارد و معتقدیم هدف شهرداری خدمت به شهروندان است، ولی در اقدامات و پروژه‌هایی که صورت می‌گیرد، مطالعات کارشناسی نداریم که نتیجه آن، اعتراضات گسترده‌ای می‌شود که مجبور می‌شویم با هزینه‌های میلیاردی که برای پروژه‌ها داشتیم، آن را متوقف کنیم.

او افزود: مرکز اتحاد را برای کارآفرینی در منطقه حکیمیه ایجاد کردیم که اهالی این منطقه با ایجاد چنین مرکزی مخالف هستند و عنوان می‌کنند مشکلاتی را به وجود آورده است.

طلایی گفت: باید برای اداره مراکز بهاران و اتحاد که توسط شهرداری به وجود می‌آید، تدبیری صورت گیرد و این مراکز باید به دست خود مردم و در محلات مدیریت شوند.

طلایی افزود: در منطقه تهرانپارس شرقی، ۲ خیابان احسان و امید وجود دارد که از ساعت ۱۱ و نیم شب وانت‌بارهای میوه‌فروشی در تمام این خیابان مستقر می شوند و پیاده روها نیز محل بساط گستری می شود.

او ادامه داد: حال سؤال اینجاست که در ساعت ۱۱ و نیم شب چه کسی میوه می‌خرد؟ در دل عنوان میوه‌فروشی، مواد توسط این وانت‌ها توزیع می‌شود.

او گفت: در یک خیابان چندین مغازه ساخته می‌شود که به صورت غیرقانونی است و هنگامی که ساخت تمام می‌شود، شهرداری جلوی آن را نیوجرسی می‌گذارد. مردم این موضوعات را می‌بینند و در محلات ما آنقدر با این عدم مدیریت مواجه می‌شویم که متحیر می‌مانیم.

طلایی گفت: وجود سد معبر و شهربان که باید پیگیر مباحث نظارتی اینچنینی باشند عملا کارکردی را ندارند.

105105

کد خبر: 645602

وب گردی

وب گردی