برگزاری سمینار کارآفرینی و استارتاپ در دانشگاه آزاد اسلامی سقز

سمینار کارآفرینی و استارتاپ در سالن دکتر محمد فاضلی دانشگاه آزاد اسلامی سقز با حضورمعاون سیاسی و انتظامی فرماندار ویژه سقز و اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این سمینار که همزمان با سالروز سفر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) برگزارشد ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سقز گفت: کارآفرین کسی است که متعهد می شود مخاطره ها یک فعالیت اقتصادی را سازماندهی، اداره و تقبل کند.

شهباز محسنی افزود: نقش کارآفرین، نوآوری است و ارائه کالایی جدید و روشی جدید در فرایند تولید، گشایش بازاری تازه، یافتن منابع جدید هرگونه تشکیلات جدید در صنعت، از فعالیت های کارآفرینان است.

وی اضافه کرد:کارآفرینی یعنی ایجاد سازگاری و هماهنگی متقابل بیشتر در عملیات بازارها و آن فرایندی است که منجر به ایجاد رضایتمندی ویا تقاضای جدید می شود.

او با اشاره به نقش دانشگاه ها در ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی بیان کرد:علم باید همراه عمل باشد و دانشگاه و مراکز آموزشی باید جوانان را در راستای علم آموزی و اشتغال همکاری کنند و در این راستا،باید از امکانات و منابع ملی و سایر عوامل در جهت ایجاد اشتغال تلاش کرد.

فرزاد خوان یغما مشاور استار تاپ و کسب و کار شخصی و مدیر برگزاری این سمینار نیز با بیان اینکه ، یک استارتاپ ، یک سازمان موقت است که در جستجوی یک مدل تجاری مقیاس پذیر و پایدار است بیان کرد: در عصر ارتباطات نمی توان کسب و کار و تخصص را به صورت صرف به یک محیط فیزیکی محدود کرد و در نتیجه باید از "فاممت" که یک شبکه حرفه ای کسب و کار است و با رصد فعالیت های حرفه ای بهترین فرصت ها را در زمینه کسب و کار در اختیار شما قرار می دهدف استفاده کرد.

حسن خداشناس مربی کارآفرینی نیز پیرامون اهمیت کارآفرینی،دکتر یوسف محمد کریمی مشاور کارآفرین و سرمایه گذاری در خصوص حمایت از سرمایه گذاران به ایراد سخن پرداختند ودر ادامه مسابقه ایده برگزار شد.

20101

کد خبر: 645720

وب گردی

وب گردی