جشن ازدواج 35 زوج دانشجوی واحد بجنورد و اسفراین

به مناسبت سالروز ولادت علی اکبر (ع) و روز جوان و با همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی خراسان شمالی ، جشن ازدواج 35 زوج دانشجوی واحدهای بجنورد و اسفراین در تفرجگاه رویین اسفراین برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام والمسلیمن حسین یوسفی فر رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی خراسان شمالی: ازدواج یک امر الهی است که رسول گرامی اسلام به آن سفارش بسیاری فرموده اند و جوانان امروز ما باید بدانند که اساس زندگی سعادتمند و صالح در گرو انتخاب درست و ازدواج سالم است و باید با درایت و دقت پا به این مرحله مهم زندگی بگذارند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مهم برپایی جشن ازدواج دانشجویی ترویج آیین و سنت ازدواج آسان در جامعه و فراهم کردن امکانات لازم برای ازدواج دانشجویی در سراسر کشور است.

حجت الاسلام و المسلمین بخشایی نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان و همسرشان خانم مروج درباره اصول مهم در انتخاب صحیح گفت: یکی از مسائل مهم در امر ازدواج توجه به شاخصه های صحیح انتخاب همسر است و اینکه بتوانیم با تفکر و دقت نظر شاخصه های رفتاری را مدیریت کنیم.

وی افزود: غرزدن ها و سرزنش کردن های مداوم آفت زندگی مشترک هستند که جوانان ما باید بتوانند این دو مقوله را تا حد امکان از زندگی مشترک حذف کنند.

نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی از سه نوع رفتار فردی نام برد و خاطرنشان کرد: سه نوع رفتار فردی سبز، زرد و قرمز وجود دارد.

بخشایی افزود: رفتارهای سبز رفتارهایی هستند که مورد قبول و پذیرش افراد هستند و مورد تحسین قرار می گیرند که 50 درصد رفتارهای فردی در این گروه جای دارند ماندد احترام گذاشتن، قدردانی و ....؛45 درصد رفتارها رفتارهای زرد هستند و به عبارتی همان رفتارهای سبزی که رنگ و لعاب آن در زندگی کمرنگ شده است و هر یک از طرفین ممکن است اگر خواسته ای داشته باشند با یادآوری های مکرر خود نیاز و خواسته خود را از همسرشان مطالبه کنند و 5 درصد رفتارها نیز در دسته رفتارهای قرمز قرار دارند رفتارهایی مانند رباخواری، اعتیاد، دزدی و ...... .

پس از برگزاری کارگاه آموزشی مهارت های ازدواج توسط حجت الاسلام والمسلمین بخشایی جلسه پرسش و پاسخی با حضور مزدوجین حاضر برگزار شد.

از دیگر برنامه های نوزدهمین جشن ازدواج دانشجویی اجرای نمایش طنز، برگزاری مسابقه حضوری، ارائه بسته فرهنگی، اهداء هدایا و گردش نیم روزی در روستای توریستی رویین اسفراین بود که با استقبال دانشجویان همراه بود.

20101

کد خبر: 645731

وب گردی

وب گردی