حشمتیان: شکل گیری فراکسیون مستقلین بستگی به علاقه مندی مطهری برای ریاست  دارد/مخالفت لاریجانی و عارف با شکل گیری  فراکسیون  مستقلین در مجلس

رییس جبهه مستقلین واعتدالگرایان گفت : با آقایان لاریجانی و عارف ملاقات هایی داشته ام و  هیچکدام ازاین دو بزرگوار راضی به شکل گیری  فراکسیون مستقلین در مجلس دهم نیستند.

قدرتعلی حشمتیان در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز با اشاره به دومین نشست فراکسیون امید، گفت: 23نفر از86 منتخب مورد حمایت جبهه مستقلین و اعتدالگرایان ایران به همراه علی مطهری در جلسه شب گذشته اصلاح طلبان حضور داشتند و به کاندیداهای هیات رییسه فراکسیون امید رای دادند.

او ادامه داد:5 نفراز 9 نفر انتخاب شده نیز جزء،لیست مورد حمایت جبهه مستقلین و اعتدالگرایان هم بوده اند.

حشمتیان گفت: به مطهری پیشنهاد دعوت مستقلین واعتداگرایان را دادیم،اما هربار به خواست اصلاح طلبان و اصولگرایان جلسه را به بعد موکول کرد و اقایان عارف و لاریجانی از بنده خواسته اند، تابحث راه اندازی فراکسیون مستقلین راپیگیری نکنم.

رییس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان افزود: اما منتخبین مستقل واعتدالگرا که خودرا وام دار چپ و راست نمی دانند، اصرار بر تشکیل فراکسیون مستقل را دارند.

او با اشاره به دیدار شنبه گذشته که 54نفراز اعضای شورای عالی تشکل متبوع (جمعی ازمنتخبین مجلس دهم،تعدادی ازنمایندگان ادوار مجلس وگروهی ازدبیران کل احزاب وچهره های شاخص سیاسی)با محمدرضاعرف داشتند بیان کرد: اشتراکات ما با لیست امید قطعا بیشتر است و اگر به هر دلیل مطهری از ریاست فراکسیون مستقلین سرباز زدند، بیشتر منتخبین مستقل واعتدالگرا،فراکسیون امید راهمراهی خواهند کرد و البته جمعی هم به طرف اصولگرایان خواهند رفت.

حشمتیان با بیان اینکه شکل گیری فراکسیون مستقلین بستگی به علاقه مندی مطهری برای ریاست این فراکسیون دارد گفت: بنده هم با آقایان لاریجانی و عارف ملاقاتهایی داشته ام و هیچکدام ازاین دو بزرگوار راضی به شکل گیری این فراکسیون نیستند.

رییس جبهه مستقلین واعتدالگرایان با اشاره به رد صلاحیتها از سوی شورای نگهبان بیان کرد:نگداشتند در رقابتها بمانیم تا مانند دوره پنجم و هفتم فراکسیون مسقلین شکل بگیرد. حال تنها راه ما اعلام امادگی قطعی علی مطهری برای قبول ریاست فراکسیون مستقلین است و سکوت سران اصلاح طلب و اصولگرا و عدم مخالفت آنان و همراهی دولت محترم....ما هنوز هم امید به تشکیل فراکسیون خود را داریم و معتقدیم که طبق آمار واضح و روشن یک سوم از منتخبین مجلس دهم در غالب فراکسیون مستقلین هستند.

203/201

کد خبر: 645812

وب گردی

وب گردی