سه فیلم پرفروش اکران آغاز سال در سینماهای حوزه هنری مشخص شدند

فیلم‌های سینمایی «من سالوادور نیستم»، «50 کیلو آلبالو» و «بادیگارد» به ترتیب سه فیلم پرفروش سینماهای حوزه هنری در دو ماه نخست سال 95 هستند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی موسسه بهمن سبز، غلامرضا فرجی مدیر پخش موسسه بهمن سبز گفت: اکران فیلم «من سالوادور نیستم» ساخته منوچهر هادی از 5 اسفندماه گذشته آغاز شد و این فیلم زودتر از دیگر آثار، اکران نوروزی خود را آغاز کرد. این فیلم در 52 سینمای حوزه هنری روی پرده بود و 3 میلیارد و 244 میلیون و 200 هزار تومان تا امروز فروش داشته است.
فرجی گفت: شرایط اکران «من سالوادور نیستم» را باید در نظر گرفت، در روزهای آخر سال و پس از پایان جشنواره فیلم فجر، مخاطبان درگیر کارهای آخر سال هستند و در این زمان، فیلم جدیدی روی پرده نمی‌رود. معمولا در یک ماه پایانی سال، رکود بر سینماها حاکم است تا سال جدید و اکران نوروزی آغاز شود. «من سالوادور...» در این فضا روی پرده رفت و بسیاری از سالن سینماها در تهران و شهرستان‌ها به این فیلم اختصاص یافت. پس از اکران نوروزی و با تداوم فروش فیلم و استقبال مخاطبان، این فیلم سالن‌هایش را حفظ کرد.
او ادامه داد: سینماهای حوزه هنری در نوروز امسال، بیشتر در اختیار فیلم «بادیگارد» بودند. اکران «بادیگارد» از 26 اسفندماه و با سرگروهی سینما «استقلال» آغاز شد و این فیلم ابراهیم حاتمی‌کیا در 40 سالن متعلق به حوزه هنری اکران شد. این فیلم یک میلیارد و 492 میلیون و 440 میلیون تومان تا امروز در سینماهای حوزه هنری فروش داشته است. «بادیگارد» پس از پایین آمدن تعداد مخاطبان و فروش فیلم از 15 اردیبهشت‌ماه جای خود را به «رسوایی 2» ساخته مسعود ده نمکی داد.
فرجی با اشاره به اکران فیلم «50 کیلو آلبالو» گفت: تعداد سینماهای «50 کیلو آلبالو» متغیر بود. این فیلم ابتدای سال، فقط در سینما «انقلاب» تبریز و «قدس» اهواز اکران شد و به مرور در دیگر سینماهای حوزه هنری به نمایش در آمد. این فیلم از 18 فروردین‌ماه در سینما «هجرت» کرج و «قدس» مشهد روی پرده رفت، سپس از 23 فروردین‌ماه در سینما «شیراز» شیراز اکران شد و در طی چند هفته سالن‌های حوزه هنری در اختیار این فیلم قرار فت.
مدیر پخش موسسه بهمن سبز ادامه داد: «50 کیلو آلبالو» ساخته مانی حقیقی در 40 سینمای حوزه هنری روی پرده رفته و یک میلیارد و 715 میلیون و 315 هزار تومان تا امروز فروش داشته است.
بر اساس این گزارش، از میان دیگر فیلم‌های اکران نوروز و اکران دوم بهار، فیلم‌های «ابد و یک روز» در 25 سینما، «خشم و هیاهو» در 15 سالن و «کفشهایم کو؟» در 5 سینما روی پرده رفتند. همچنین «رسوایی 2» 14 سالن و «اژدها وارد می‌شود» 5 سالن از سینماهای حوزه هنری را در اختیار دارند.
503502

کد خبر: 645831

وب گردی

وب گردی