نوکیا به بازار گوشی های هوشمند و تبلت ها باز می گردد

همانطور که دقایقی پیش در زومیت خواندید، مایکروسافت بخش تولید گوشی‌های غیرهوشمند خود را که پس از تصاحب نوکیا به این کمپانی منتقل شده بود، به فاکس کان واگذار کرد.پس از اعلام خبر فروش بخش مورد توسط مایکروسافت، نوکیا اعلام کرد که دوباره وارد بازار گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها شده و محصولات مبتنی بر اندروید را راهی بازار خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از زومیت، مایکروسافت دقایقی پیش اعلام کرد که بخش تولید گوشی‌های غیرهوشمند خود را به کمپانی تایوانی فاکس‌کان واگذار می‌کند. پس از اعلام این موضوع توسط ردموندی‌ها، نوکیا اعلام کرد که به بازار گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها باز می‌گردد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط نوکیا، این کمپانی فنلاندی گواهی استفاده از برند و مالکیت معنوی نام نوکیا را در اختیار یک کمپانی جدید با نام HMD Global قرار خواهد داد تا از این طریق گوشی‌های هوشمند اندرویدی و تبلت‌های جدیدی را با نام نوکیا راهی بازار کند.

اطلاعات ارائه شده نشان از این دارد که HMD Global یک کمپانی جدید در کشور فنلاند است که توسط Arto Nummela هدایت می‌شود. آرتو نوملا را باید یکی از متخصصان کارکشته‌ی نوکیا خواند که پس از تصاحب نوکیا توسط مایکروسافت، راهی ردموند شد. HMD Global توافق کرده تا بصورت مشروط اجازه‌ی استفاده از برند نوکیا را طی قراردادهایی با مایکروسافت دریافت کرده و حتی پتنت‌های طراحی متعلق به نوکیا را نیز مورد استفاده قرار دهد. انتظار می‌رود تا پایان ماه ژوئن شاهد تکیه زدن نوملا بر مسند مدیرعاملی HMD Global باشیم.

البته همانطور که در خبر پیشین نیز اشاره کردیم، فاکس‌کان نیز در این داد و ستد سهمی دارد، بطوریکه FIH Mobile یکی از شاخه‌های کمپانی نوکیا امروز بخش تولید گوشی‌های غیر هوشمند مایکروسافت را با پرداخت ۳۵۰ میلیون دلار مال خود کرد. FIH Mobile و HMD Global در حال حاضر قرارداد همکاری فی مابینی دارند که از طریق آن گوشی‌های هوشمند و تبلت‌هایی با برند نوکیا را در سطح جهان عرضه خواهند کرد. اگر به خاطر داشته باشید، فاکس‌کان وظیفه‌ی تولید تبلتی با نام N1 را با برند نوکیا بر عهده داشت.

نوکیا نیز در هیئت مدیره‌ی HMD Global‌ دارای یک کرسی خواهد بود تا امور مربوط به برندینگ و عملکرد کمپانی را تحت نظر بگیرد. نتیجه‌ی تغییرات امروز بین کمپانی‌های تایوانی، فنلاندی و آمریکایی، ایجاد یک شرکت نوپا در فنلاند است که به برند و علم طراحی نوکیا در کنار زیرساخت تولید فاکس‌کان دسترسی دارد. در این بین باید به تصاحب کمپانی Withings توسط خود نوکیا نیز اشاره کرد که حضور این کمپانی در عرصه‌ی گجت‌های پوشیدنی را نوید می‌دهد.

کد خبر: 645891

وب گردی

وب گردی