دکتر میرزاده: تبیبن و تبلیغ مهدویت در چارچوب طرح های ماندگار فرهنگی دانشگاه  آزاد/ تاثیر دانشگاه آزاد اسلامی در کاهش مهاجرت نخبگان

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه هیات رییسه دانشگاه که صبح امروز با حضور اعضا برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن اعیاد شعبانیه و میلاد با سعادت حضرت ولی عصر(عج) گفت: میلاد امام زمان یکی از اعیاد بزرگ شیعه است چرا که برای ما نوید بخش این موضوع است که در آینده حق بر باطل پیروز خواهد شد و امید و مودت بین جوامع انسانی به وجود خواهد آمد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر حمید میرزاده افزود: خوشبختانه اکثر ادیان الهی و ابراهیمی به آمدن منجی معتقد هستند که همین اعتقاد زمینه ساز امید به آینده بشریت است.

وی در ادامه به معاونت فرهنگی دانشجویی پیشنهاد داد تا موضوع مهدویت را جزو طرح های ماندگار فرهنگی قرار دهند تا از این طریق به تبلیغ و تبیین اهداف مهدویت بپردازند. این کار می تواند زمینه ساز ایجاد امید و عدالت در میان جامعه دانشجویی بویژه دانشگاه آزاد اسلامی باشد.امید به زندگی بسیار مهم است چرا که فرد بدون امید انگیزه ای برای حرکت و سازندگی ندارد.

وی ضمن گرامیداشت خاطره شهدای خرمشهر گفت: سالروز آزادسازی خرمشهر را یک نقطه عطف در تاریخ انقلاب دانستند، فتح خرمشهر از همه جهات مهم بود، چرا که پس از سقوط خرمشهر روحیه ناامیدانه ای در جامعه رواج یافته بود، این پیروزی موجب بازآفرینی غرور ملی ایرانیان شد.

دکتر میرزاده با بیان اینکه آزاد سازی خرمشهر فتح الفتوحی بود که موجب شد غرور از دست رفته ایرانیان بازسازی شود و شاید به همین دلیل بود که امام خمینی(ره) فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وی مقارن شدن سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی با ایام آزاد سازی خرمشهر را مبارک دانست و گفت: تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاد که نشان دهنده آینده نگری حضرت آیت الله هاشمی بود و به جرات می توان گفتمانند این طرح بی بدیل را در سطح بین الملل هم نمی توان یافت.

دکتر میرزاده با اشاره به سهم 20 درصدی دانشگاه آزاد اسلامی در تولید علم جهان خاطر نشان کرد: اگر دانشگاه آزاد اسلامی نبود، ایران نمی توانست در رده های بالای تولید علم دنیا قرار بگیرد.

وی با اشاره به تاثیر تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی درکاهش مهاجرت نخبگان گفت: هنوز هم متاسفانه سیل عظیمی از نخبگان ما برای ادامه تحصیل به کشورهای خارجی سفر می کنند، تخلیه کشور از ژن های برتر خسارت جبران ناپذیری است که می توان آن را با خسارات ناشی از جنگ تحمیلی مقایسه کرد اما دانشگاه آزاد اسلامی در کاهش نرخ مهاجرت نخبگان به خارج از کشور بسیار موثر بوده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: متاسفانه پس از انقلاب میزان مهاجرت افراد بیش از قبل از انقلاب شده که باید مورد تحلیل قرار گیرد، به این موضوع آن طور که باید در محافل علمی، سیاسی و فرهنگی پرداخته نمی شود تا راهکاری برای آن اندیشیده شود.

وی با اشاره به سهم دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه اقلیم های کشور گفت: علیرغم توسعه موسسات آموزش عالی در کشور اما سهم دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه فرهنگی و علمی در شهرهای دور دست ایران مشهود است.

20101

کد خبر: 645895

وب گردی

وب گردی