پنجشنبه؛ شروع جشنواره فرهیختگان و نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی

همزمان با سی و چهارمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی، چهارمین جشنواره فرهیختگان و نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری صبح فردا 30 اردیبهشت ماه با حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی آغاز به کار می کند.

به گزارش ایسکانیوز، صبح فردا آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی پس از افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری محققان دانشگاه، در مراسم جشنواره فرهیختگان که با حضور دکتر نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و دکتر میرزاده رییس دانشگاه‌ آزاد اسلامی برگزار می شود، شرکت می کنند.
چهارمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی برای تقدیر از برترین‌های دانشگاه آزاد اسلامی در 26 زمینه پژوهشگر برتر، مرکز تحقیقات برتر، واحد فناور برتر، طرح فناور برتر، آزمایشگاه برتر، مجله برتر، مدیر پژوهشی برتر، محصول تجاری‌شده برتر، اختراع برتر، کتاب برتر، کارشناس آزمایشگاه برتر، مرکز رشد برتر، انجمن علمی ـ دانشجویی برتر، پژوهشگر جوان برتر، واحد دانشگاهی برتر، آموزشگاه سمای برتر، مدرسه برتر، دانش‌آموز برتر، کارآفرین برتر برگزار می‌شود که در این جشنواره 79 نفر مورد تقدیر قرار می‌گیرند.
به برگزیدگان این جشنواره جایزه نقدی، نشان طلا، نقره یا برنز، لوح تقدیر، تندیس و گرنت پژوهشی تعلق می‌گیرد، البته اعطای گرنت پژوهشی نیز بخشنامه خاص خود را دارد و در این جشنواره به این صورت اعطا می‌شود که اعضای هیأت علمی برنده جوایز برتر، دو برابر جایزه نقدی خود گرنت دریافت می‌کنند.
جایزه ویژه امام خمینی(ره) که به پژوهشگر برتر تعلق می گیرد دارای سه مرتبه طلا، نقره و برنز است که امسال با ممیزی سختگیرانه دانشگاه آزاد اسلامی هیچ برگزیده‌ای برای نشان طلا انتخاب نشده ولی برای برگزیده نشان نقره، گرنت 20 میلیونی و برای برگزیده نشان برنز، گرنت 15 میلیونی اختصاص می‌یابد.
همچنین در حاشیه این جشنواره نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دانشگاه‌آزاد اسلامی با متراژ 3 هزار متر مربع ، 39 غرفه و با معرفی 637 محصول از واحدهای مختلف دانشگاهی نیز صبح روز پنج شنبه پس از افتتاح آیت الله هاشمی رفسنجانی، آغاز به کار می کند. این نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه های دانشگاه آزاد اسلامی در محل سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار می‌شود.
637 محصول دانش بنیان از واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه دستاوردهای این نمایشگاه از 30 اردیبهشت تا پنجم خرداد ارائه می‌شود که بازدید از آن برای عموم آزاد است. به گفته میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یکی از اهداف این نمایشگاه جذب صاحبان سرمایه و صنعت برای سرمایه گذاری در اقتصاد دانش بنیان است.
همچنین در این نمایشگاه قرار است از 34 محصول در حوزه‌های مختلف فناوری از جمله رباتیک، نانو ذرات، پزشکی و صنعت خودرو رونمایی می شود و 23 محصول تجاری سازی شده نیز ارائه می‌ شود.
شایان ذکر است در این نمایشگاه از 20 استان محصولات مختلفی در نمایشگاه عرضه می‌شود که استان اصفهان و واحد نجف آباد و همچنین استان تهران و واحد علوم و تحقیقات بیشترین طرح‌ها را ارائه کرده اند.

20101

کد خبر: 645897

وب گردی

وب گردی