علم الهدی:می خواهند مرا زن ستیز معرفی کنند/ با لاابالی گری مقابله می کنم

آیت الله علم الهدی گفت: برخی قصد دارند در جامعه من را جوان ستیز و زن ستیز نشان دهند، در صورتی که تنها بد حجابی را نهی کرده و با لاابالی گری مقابله می کنم و اینها به معنای نهی از منکر است، نه ستیز با بخشی از جامعه!

به گزارش ایسکانیوز به نقل از انتخاب آیت الله سید احمدعلم الهدی،امام جمعه مشهد در دیدار با جوانان نخبه انقلابی مشهد گفت: هر فردی که به تازگی وارد عرصه جامعه می شود، با درهای بسته زیادی روبرو خواهد شد و برای نسل جوان نیز در همه ادوار تاریخی این گونه بوده و جوانان در انجام فعالیت های اجتماعی و گرفتن مسئولیت ها با آنها، همیشه همراه با سخت گیری بوده است.

وی در این باره ادامه داد: اگر به سیره اهل بیت علیهم السلام را مطالعه کنیم در برخورد با جوانان اعتماد و اطمینان اهل بیت به ایشان را شاهد هستیم، به طوری که در بزرگترین تصمیم گیری ها از قشر جوان بهره برده و در همه حال راهبرد جوان گرا داشتند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر این که راهبرد ائمه اطهار(ع) جوان گرایی بوده، افزود: جوان در فعالیت های اجتماعی باید طوری عمل کرده و سطح فعالیت های خود را بالا ببرد که همه به او وابسته باشند.

وی با اشاره به اینکه شور و نشاط و هیجان جوان سرمایه عظیمی است، افزود: این شور مبتنی بر احساسات است همان طور که در مسائل سیاسی هیجان نشان می دهد طبیعی است که این هیجان، شور در عرصه های اجتماعی که از فطره انسان سرچشمه می گیرد وجود داشته باشد.

وی در بخشی دیگری از سخنرانی خود در جمع جوانان نخبه به برداشت های احساسی برخی جوانان از دین اشاره کرد و گفت: برخی از جوانان برخورد احساساتی با مسائل دینی دارند، واقعا امام حسین(ع) را دوست دارند، ولی در رفتار اجتماعی شاهد ناهنجاری های فرهنگی از آنها هستیم مانند با نوان بد حجاب، آن دسته جوانانی که به لاابالی گری در جامعه می پردازند، همه این عزیزان امام رضا(ع) دوست دارند ولی یا عاقلانه یا از روی احساس به هنجار شکنی در جامعه اسلامی می پردازند.

آیت الله علم الهدی به جریان انحرافی که در دین مسیحت وجود دارد، اشاره کرد و افزود: این جریان به مسیحیان می گوید مسیح یا وجود دارد یا ندارد، همان چیزی که در درونتان، شما را به سمت منجی و مسیح می کشاند، درست است؛ حال می خواهد مسیح ساختگی باشد؛ به معنای دیگر هر مسیحی که می خواهید برای خود تصور کنید.

امام جمعه مشهد در بخشی دیگری از سخنانش به برداشت و نهی از منکرهای ایشان در جامعه اشاره کرد و گفت: برخی قصد دارند در جامعه من را جوان ستیز و زن ستیز نشان دهند، در صورتی که تنها بد حجابی را نهی کرده و با لاابالی گری مقابله می کنم و اینها به معنای نهی از منکر است، نه ستیز با بخشی از جامعه!

وی ادامه داد: به من زن ستیز می گویند، زیرا با بدحجابی جامعه و این که زنان ملعبه عده ای از مردان هرزه نباشند تذکر می دهم؛ این برای احترام به بانوان جامعه و به خاطر حفظ امنیت و قداست آنها است و به معنای زن ستیزی که دیگران می گویند نیست.

204

کد خبر: 645983

وب گردی

وب گردی