تخم حلزون دریایی قاتل بالقوه سرطان است

با توجه به تحقیقات جدید، مواد شیمیایی به‌دست آمده از تخم نوعی حلزون دریایی بومی در امتداد سواحل شرقی استرالیا، توانایی مقابله فوق‌العاده‌ای با سرطان دارند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم، محققان دانشگاه «ولنگونگ»(University of Wollongong) استرالیا با استفاده از مواد شیمیایی موجود در تخم‌ حلزون دریایی ترکیبی تولید کرده‌اند که در تخریب سلول‌های سرطانی مقاوم به داروها بسیار موثر است.

آزمایش این محققان نشان داد مولکولی که در اصل از تخم‌ حلزون دریایی بوجود می‌آید، از عملکرد خوبی در تخریب سلول‌های سرطانی بویژه آنها که به درمان‌های دیگر مقاوم شده‌اند، برخوردار است.

بر اساس گزارش ABC.NET، بخش عمده‌ای از سرطان‌های خون و تومورهای جامد مانند سرطان پستان، تخمدان، پانکراس و سیستم گوارش پائین می‌توانند با گذشت زمان در برابر داروهای شیمی‌درمانی مقاوم شوند.

مقاومت در برابر دارو می‌تواند گزینه‌های درمانی را محدود کرده و احتمال تشدید بیماری را افزایش دهد.

گروه جدیدی از مولکول‌ها تحت عنوان «N-alkylisatin» توانستند طی 48 ساعت، تمام سلول‌های سرطانی مقاوم به چند دارو را از بین ببرند.

در مقایسه، یک داروی رایج شیمی‌درمانی تنها می‌تواند طی همین زمان تا 10 درصد سلول‌های سرطانی را از بین ببرد.

این ماده شیمیایی که منبع آن‌ تخم نوعی حلزون دریایی بومی سواحل استرالیا و نیوزلند است در تخریب سلول‌های سرطانی 1000 برابر موثرتر از داروهای قبلی است.

تخریب سلول‌های سرطانی با هدف قرار دادن ریزلوله‌ها یا اسکلت سلول‌ها محقق می‌شود.

با ایمن‌سازی این مولکول‌ها برای استفاده روی انسان، این دارو می‌تواند در 5 الی 10 سال آینده در دسترس عموم قرار گیرد.

20103

کد خبر: 646001

وب گردی

وب گردی