عراقچی خواستار افزایش همکاری ایران و ژاپن در زمینه مبارزه با تروریسم شد

 معاون امور حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه با اشاره به اهمیت صلح و ثبات منطقه ای و نقش جمهوری اسلامی ایران در این زمینه، خواهان افزایش همکاری ایران و ژاپن در مقابله با تروریسم و افراط گرایی شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا عراقچی که هم اکنون در ژاپن بسر می برد این سخنان را در دیدار با اعضای شورای بین المللی تعاملات دوستانه ژاپن (FEC) در شهر توکیو عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به خطر فعالیت گروههای تروریستی برای تمامی کشورهای جهان شد، دو کشور می توانند همکاری خود در این زمینه را گسترش دهند.

معاون وزیر امور خارجه همچنین با اشاره به روابط دوستانه و تاریخی دو کشور، به سفر ماههای آتی «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن به ایران اشاره و انجام آن را با توجه به تحولات جدید در روابط ایران با سایر کشورها بعد از توافق برجام در عرصه های گوناگون تجاری و اقتصادی بسیار مهم ارزیابی کرد.

او تصریح کرد که این سفر را می توان گشایش فصل جدیدی در روابط میان ایران و ژاپن قلمداد کرد.

گسترش تبادلات مردمی و دانشگاهی، گردشگری، ضرورت تسریع در همکاریهای بانکی برای پیشبرد امور تجاری و اقتصادی میان دو کشور از دیگر موضوعاتی بود که دو طرف در این دیدار در خصوص آنها بحث و تبادل نظر کردند.

شورای بین المللی تعاملات دوستانه (International Friendship Exchange Council) یک سازمان غیر انتفاعی است که در سال 1983 با هدف تعمیق تفاهم بین المللی و دوستی ایجاد شد. هم اکنون تعداد 1000 نفر از افراد و شرکتهای معتبر عضو این شورا هستند.


این شورا ارتقای تبادلات با کشورهای خارجی، انتقال دیدگاههای افراد مختلف پیرامون دیپلماسی ژاپن به گوش مسئولین دولتی، تسهیل نمودن فهم سیاستهای دیپلماتیک دولت و همچنین کمک به شرکتهای عضو در استراتژیهای بین‌المللی خویش را از جمله اهداف خود معرفی کرده است.


«صلح و ثبات و رفاه جهانی»، «تطبیق با جهانی شدن» و «ارتقا هرچه بیشتر دیپلماسی میان دولتها» از جمله سه محوری است که شورای بین المللی تعاملات دوستانه ژاپن اجرای آن را در سرلوحه فعالیت های خود قرار داده است.


«عباس عراقچی» که برای شرکت در نشست مرکز مطالعات بین المللی سیاست عمومی ژاپن به توکیو سفر کرده است روز گذشته (پنجشنبه) نیز با اعضای گروه دوستی پارلمانی حزب لیبرال دموکرات ژاپن و همچنین با «سوگی یاما» معاون وزیر خارجه ژاپن دیدار و گفت وگو کرد.


او در عین حال با شرکت در یک نشست خبری با حضور خبرنگاران ژاپنی در باشگاه ملی رسانه های این کشور (JNPC) پاسخگوی سئوالات آنان بود.

سفر معاون امور حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه کشورمان به ژاپن امروز جمعه به پایان می رسد.

203

کد خبر: 646138

وب گردی

وب گردی