ترامپ یک تهدید برای دموکراسی آمریکاست

نامزد پیشتاز دموکراتها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ضمن انتقاد از رقیب جمهوریخواه خود گفت: دونالد ترامپ یک تهدید برای دموکراسی آمریکا به شمار می‌رود و صلاحیت لازم را به عنوان یک فرمانده ارشد ندارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تسنیم، هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا و نامزد پیشتاز دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری در مصاحبه با سی ان ان تاکید کرد: دونالد ترامپ یک تهدید برای دموکراسی آمریکا است و برای فعالیت به عنوان یک فرمانده ارشد صلاحیت ندارد.

وی در ادامه تصریح کرد: تهدیدی که دونالد ترامپ علیه کشور ما، دموکراسی ما و اقتصاد ما ایجاد می کند، بسیار قابل توجه است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا ترامپ صلاحیت لازم را برای رئیس جمهور شدن دارد، گفت: نه این طور نیست.

کلینتون در ادامه ضمن اشاره به برخی اظهارات و مواضع ترامپ مثل آمادگی اش برای دیدار با رهبر کره شمالی یا خروج آمریکا از ناتو، گفت: این گونه مواضع خطرناک است، حجم اظهارات تحریک آمیز و هشدار دهنده ترامپ از زمانی که رقابت انتخاباتی خود را اعلام کرده، نشان می دهد که وی صلاحیت لازم برای ریاست جمهوری را ندارد.

از جمله اظهارات جنجالی ترامپ می توان به درخواست وی برای ممنوعیت ورود همه مسلمانان به آمریکا اشاره کرد.

کلینتون افزود: من نامزد نهایی حزب دموکرات خواهم بود. این مساله قبلا انجام شده است.

اظهارات کلینتون در شرایطی است که برنی ساندرز دیگر نامزد دموکرات انتخابات آمریکا تاکید کرده است که به رقابت جدی و شدید برای انتخاب به عنوان نامزد نهایی این حزب ادامه خواهد داد.

انتخابات مقدماتی و مهم ایالت کالیفرنیا نیز قرار است 7 ژوئن برگزار شود. کلینتون اظهار داشت: ساندرز باید پیروزی من را در رقابت های انتخاباتی قبول کند. من سه میلیون رای بیشتر از ساندرز دارم.

کلینتون همچنین در واکنش به حادثه سقوط هواپیمای مسافربری مصری در دریای مدیترانه نیز گفت: سقوط این هواپیما احتمالا بر اثر اقدام تروریستی بوده است. به نظر می رسد این حادثه به خاطر تروریسم بوده است.

302302

کد خبر: 646140

وب گردی

وب گردی