تفاهم­نامه همکاری پژوهشگاه نیرو و واحد علوم و تحقیقات/کاربردی شدن پایان نامه های تحصیلات تکمیلی با هدف توسعه دانش و فناوری

تفاهم نامه همکاری پژوهشگاه نیرو و واحد علوم و تحقیقات به ­منظور استفاده از ظرفیت­ها و توانمندی­های این دانشگاه ، گسترش تحقیقات منسجم و هدفمند در صنعت برق و انرژی کشور، گسترش همکاری آموزشی- پژوهشی و افزایش سهم پایان ­نامه­ های کارشناسی ارشد، رساله­ های دکتری و تحقیقات پژوهشگران پسادکتری در توسعه دانش و فناوری مورد نیاز صنعت برق کشور منعقد شد

به گزارش ایسکانیوز، با امضای این تفاهم­نامه، پژوهشگاه نیرو متعهد می شود در راستای انسجام­ بخشی و حمایت از پایان­ نامه­ها و رساله­ های دانشجویان تحصیلات تکمیلی و نیز پژوهش محققان پسادکتری حول محور پروژه­های سیاست ­پژوهی و آینده­نگاری مورد تأکید پژوهشگاه، در تحقق اعطای فرصت­های پژوهشی، کرسی­ های تخصصی اهتمام ورزد.

واحد علوم و تحقیقات نیز متعهد می شود برای تسریع اجرای مفاد این تفاهم نامه شامل برنامه­ ریزی موضوع پایان­ نامه­ های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری و نیز پژوهش محققین پسادکترای در راستای موضوعات تحقیقاتی و طرح‌های پژوهشی دارای اولویت پژوهشگاه، اعطای فرصت­های پژوهشی، کرسی­ های تخصصی و همکاری اعضای هیات علمی وابسته تلاش و همکاری کند.

پژوهشگاه نیرو در قالب این تفاهم­نامه، از طریق انسجام­ بخشی و حمایت از پایان­ نامه­ ها و رساله ­های دانشجویان تحصیلات تکمیلی، حمایت از فعالیت­های پژوهشی اساتید دانشگاه را در اولویت قرار می­دهد. به این منظور، موضوع پایان­ نامه ­های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری دانشجویانِ علاقمند به استفاده از تسهیلات طرح شده در این تفاهم­نامه به­ گونه ای برنامه ­ریزی می شود که در ارتباط با اولویت­ های تحقیقاتی و طرح‌های پژوهشی پژوهشگاه باشد.

همچنین در قالب این تفاهم نامه و به منظور حمایت از پایان­ نامه­ ها و رساله­ های دانشجویان تحصیلات تکمیلی ، دبیرخانه هدایت و حمایت از طرح­های پژوهشیِ پژوهشگاه نیرو، ضمن اعلام اولویت­های تحقیقاتی و طرح‌های پژوهشی، تسهیلاتی را فراهم خواهد کرد تا دانشجویان و اساتید بتوانند از امکانات آزمایشگاهی پژوهشگاه استفاده کرده و یا با همکاری پژوهشگاه، برای انجام پژوهش در واحدهای صنعتی مستقر شوند.

براساس این گزارش اعضای هیات علمی وابسته،به صورت داوطلبانه و به پیشنهاد واحد علوم و تحقیقات در زمینه‌های مختلف آموزش، پژوهش، فناوری و خدمات مشاوره‌ای با پژوهشگاه نیرو همکاری خواهند داشت.

در این تفاهم نامه با تکیه بر حمایت از پژوهشگران پسادکتری ، مقرر شد ، پژوهشگاه در راستای سیاست حمایت از ایده­ های بدیع و نوآورانه و نیز برای تحکیم ارتباط میان دانشگاه و صنعت برق کشور، تلاش کند تا با بهره­ گیری از حضور اعضای هیات علمی و نیز اعضای هیات علمی وابسته، از تحقیقات پسادکتری، مشروط به آنکه در راستای طرح­های پژوهشی دارای اولویت پژوهشگاه باشند، حمایت کند .

لازم به ذکر است پژوهشگاه نیرو به منظور حمایت از توسعه دانش و فناوری در زمینه‌های کلیدی و اولویت­ دار صنعت برق، به‌ویژه در حوزه‌های نوپدید و یا حوزه­ های دارای رشد سریع، فرصت‌های پژوهشی را تعریف کرده و برای دوره­ های زمانی نوعاً سه تا پنج ساله (قابل تمدید برای یک دوره دیگر) به استادان جوان و برجسته دانشگاه اعطاء می­ کند.

براساس این تفاهم نامه در خصوص اعطای مراتب و کرسی­ های تخصصی به استادان برجسته و صاحب تجربه ، پژوهشگاه نیرو متناسب با تخصص­ های کلیدی و اولویت­ دار صنعت برق، کرسی­ های تخصصی را تعریف می کند. مراتب استادی و کرسی­ های تخصصی مذکور از طریق ساز و کار تعیین شده از سوی وزارت نیرو به افراد منتخب اعطاء خواهد شد.

همچنین به منظور برقراری ارتباط پیوسته و هدفمند اعضای هیات علمی دانشگاه و پژوهشگران صنعت برق و پژوهشگاه، با هدف اعتلای پژوهش در کشور، دانشگاه و پژوهشگاه اقدام به ارائه فرصت مطالعاتی به اعضای هیات علمی/پژوهشگران خواهد کرد.

20101

کد خبر: 646295

وب گردی

وب گردی