برگزاری مراسم بزرگداشت شاعران ایران زمین در دانشگاه آزاد اسلامی سقز

مراسم بزرگداشت شاعران ایران زمین حکیم ابوالقاسم فردوسی طوسی، حکیم عمر خیام نیشابوری و شیخ اجل سعدی شیرازی با حضور جمع کثیری از استادان، دانشجویان و علاقه مندان روز سه شنبه 28 اردیبهشت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، شهباز محسنی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز، عصرامروز با خیرمقدم به حضار، از بزرگداشت مفاخر ادبی به‌عنوان یک فعالیت فرهنگی و علمی یاد کرد و افزود: اینگونه فعالیتها باید مورد توجه جدی واقع شود و با توجه به غنای ادبی این سرزمین یکی از مهم‌ترین وظایف و رسالتهای فرهنگی، معرفی بزرگان علم و ادب به نسل جوان به‌ویژه دانشجویان است.

دکتر محسنی در ادامه سخنرانی خود برخی از ابیات فردوسی، خیام و سعدی را شرح و تفسیر کرد و بر لزوم تدبر و تعمیق بیشتر بر متون ادبی تأکید نمود.

در ادامه این مراسم دکتر احمد امینی، استاد زبان و ادبیات فارسی در باب فردوسی و شاهنامه او سخنرانی کرد. همچنین استاد عرفان صاحبی روانشناس و استاد گروه علوم تربیتی، سخنرانی خود را با عنوان آرای تربیتی سعدی ارایه داد. دکتر صباح حسینی دیگر سخنران مراسم بود که با عنوان سیری در اندیشه خیام و بازتاب آن در کردستان سخنرانی خود را ایراد نمود.

لازم به ذکر است در این مراسم، داوود فرجی، مرشد باستانی کار سقزی، ابیاتی از شاهنامه را با لحن حماسی اجرا کرد.

20101

کد خبر: 646300

وب گردی

وب گردی