به مناسبت سالروز آزادی خرمشهر،آیین رونمایی از «کتاب نشانه ­شناسی فیلم­های ­مستند دفاع­ مقدس» برگزار می شود

مرکز گسترش سینمای مستند وتجربی در سوم خرداد ماه  و همزمان با سی و چهارمین سالروز آزادسازی خرمشهر میزبان آیین رونمایی از کتاب نشانه شناسی فیلم­های مستند دفاع مقدس،که با همکاری انتشارات علمی وفرهنگی منتشر نموده است، خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی انتشارات علمی و فرهنگی، در این مراسم که با حضور حجت‌الله ایوبی ریاست سازمان سینمایی و جمعی دیگر از مسئولان، نویسندگان، مستندسازان و علاقمندان سینما در سالن«سینماحقیقت» این مرکز برگزار خواهد شد ایوبی ،رئیس سازمان سینمایی، نامور مطلق ،صاحب اثر ،طباطبایی ،مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و کوثری، مدیر عامل انتشارات علمی وفرهنگی،به عنوان سخنرانان این مراسم حاضر خواهند بود.

کتاب نشانه شناسی فیلم های مستند دفاع مقدس ، که با 12 مقاله در430 صفحه و به کوشش بهمن نامور مطلق و منیژه کنگرانی چاپ شده ، به همت معاونت تحقیقات و پژوهش مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و با همکاری انتشارات علمی وفرهنگی منتشر شده و بزودی روانه بازار خواهد شد.

در مقدمه این کتاب آمده است «سال‌هاست که فیلم داستانی به مدد دانش‌هایی چون جامعه‌شناسی، روان‌شناسی، هرمنوتیک و... بررسی و نتایج درخور توجهی منتشر شده است. بی‌گمان دامنه این مطالعات در دیگر مراکز علمی و دانشگاهی دنیا به سینمای مستند نیز رسیده است؛ اگرچه در ایران کمتر به آن پرداخته شده است... این اثر از نخستین کوشش‌ها برای مطالعات بین‌رشته‌ای در سینمای مستند ایران است که به پیشنهاد دکتر بهمن نامور‌مطلق عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی و با همکاری گروهی از محققان کشور تهیه و تنظیم شده است...».

عموم علاقمندان می‌توانند برای شرکت در مراسم رونمایی از کتاب «نشانه‌شناسی فیلم‌های مستند دفاع مقدس» از ساعت ۱۷ عصر دوشنبه (سوم خرداد ۱۳۹۵) به سالن سینماحقیقت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به نشانی خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره ۱۵ مراجعه نمایند.

502502

کد خبر: 646333

وب گردی

وب گردی