میکروب مقاوم به سل در کشور تولید شد

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام از تولید میکروب مقاوم به سل خبر داد و گفت:‌ در بیمارستان مسیح دانشوری حدود 200 پیوند قلب انجام شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، دکتر علی‌اکبر ولایتی در حاشیه دومین همایش بین‌المللی و چهاردهمین همایش ملی ژنتیک کشور که در دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران با اشاره به موفقیت محققان کشور در حوزه‌های ژنتیک گفت: در مرکز تحقیقات بیمارستان مسیح دانشوری محققان موفق به عرضه‌ میکروب مقاوم به سل شدند که این مهم از جمله دستاوردهای مناسبی در حوزه پزشکی به شمار می‌رود.

او با اشاره به دستاوردهای تحقیقاتی محققان کشور در حوزه‌های ژنتیک کشاورزی و دامداری ادامه داد: تحقیقاتی که در حوزه اصلاح ژنتیک انجام می‌شود، می‌تواند کشور را به سمت خودکفایی در حوزه‌های گیاهی و جانوری سوق دهد.

ولایتی گفت: در حال حاضر برخی از گونه‌های دامی در کشور وجود دارند که از لحاظ گوشتی و شیری از ظرفیت‌های بالایی برخوردار هستند که می‌توان با صرف هزینه‌های نه چندان زیاد بهره‌برداری‌های زیادی از این نوع دام‌ها انجام داد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری به پیشرفت‌های پزشکی کشور از اوایل انقلاب تا کنون اشاره کرد و گفت: در اوایل انقلاب مشکلات زیادی در حوزه‌های پزشکی داشتیم، به گونه‌ای که برای اعمال جراحی در زمینه گرفتگی رگ کرونر لازم بود تا بیمار به خارج از کشور اعزام شود.

ولایتی با تاکید بر این که ایران در بسیاری از زمینه‌های تخصصی و فوق تخصصی پزشکی حرف اول را در دنیا می‌زند، گفت: در بیمارستان مسیح دانشوری نیز تا کنون بیش از 200 پیوند قلب انجام شده است.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزایش تعداد دانشجویان پزشکی، افزایش تعداد دانشکده‌های علوم پزشکی، ارتقای کیفیت علم پزشکی و ایجاد رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی را از جمله زمینه‌های رشد علوم پزشکی در کشور ذکر کرد.

20104

کد خبر: 646357

وب گردی

وب گردی