تهران-ایسکانیوز: جشنواره شهید رجایی امروز صبح با حضور اعضای کابینه رئیس جمهور، سردار فیروزآبادی و برخی نمایندگان مجلس برگزار شد.

این همایش برای نخستین بار سال 1375 کار خود را آغاز کرد. جشنواره شهید رجایی با هدف ارزیابی عملکرد کارمندان و تقدیر از کارکنان نمونه در سال 75 و همزمان با هفته نخست شهریور ماه شروع به کار کرد که از سال 81 به بعد ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی به دیگر اهداف آن اضافه شد.

همچنین به گفته ی سخنگوی دولت یازدهم اجرای این جشنواره در چند سال گذشته متوقف شده بود.

نکته جالب توجه در این همایش حضور همسر رئیس جمهور به همراه دختران وی بود.

نخستین عضو کابینه که در این همایش حضور یافت شهدخت ملاوردی معاون امور زنان رئیس جمهور بود. دومین نفر از اعضای کابینه که در این همایش حاضر شد الهام امین زاده معاون حقوقی رئیس جمهور بود.

پس از الهام امین زاده و ملاوردی ، محمدجواد ظریف ، بیژن زنگنه، محمدقاضی زاده هاشمی و سردار فیروز آبادی در جایگاه ویژه حضور پیدا کردند.

در ابتدای این همایش فیلمی با محتوای محیط زیست و پخش سخنانی از معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست منتشر شد. در این نشست عباس عراقچی مذاکره کننده ارشد تیم هسته ای ایران نیز حضور داشت. همچنین جوایزی به کارمندان نمونه و برتر وزارت بهداشت و نفت اهدا شد.

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت و معاون برنامه ریزی و بودجه در این همایش نخستین سخنران بود.

او در سخنرانی خود به تدوین و تنظیم برنامه ششم توسعه و تقدیم آن به رئیس جمهور اشاره کرد و همچنین از تدوین برنامه ای مبنی بر اصلاح نظام اداری در سال 93 و 94 خبر داد.

نوبخت همچنین از 16 جلد پیوست پیش نویس برنامه ششم و تقدیم آن به رئیس جمهور اطلاع داد.

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران پس از محمدباقر نوبخت و عسگری آزاد سومین سخنران همایش جشنواره شهید رجایی بود. او در سخنران خود تاکید کرد که محمدقاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت با اصرار راضی به حضور در کابینه دولت یازدهم شده است.

روحانی در این باره گفت که من در سه جلسه و سه مرتبه از ایشان خواسته ام که حضور در وزارت بهداشت را بپذیرند. روحانی درباره دلایلی که برای اقناع هاشمی جهت حضور در وزارت بهداشت استفاده کرده صحبتی نکرد.

رئیس جمهور در سخنرانی خود مانند سخنرانی های پیشین در ابتدای سخنرانی اش به دفاع از عملکرد تیم هسته ای و تقدیر از محمدجواد ظریف پرداخت.

او تحریم را تجاوز به حقوق یک ملت دانست. روحانی در ادامه سخنرانی خود به بحث سلامت اشاره کرد و همچنین تاکید داشت که طرح ارتقای سلامت در وضعیت بیماران تغییرات محسوسی ایجاد کرده است.

او که در این سخنرانی به کیفیت این طرح اشاره داشت افزود: بسیاری از بیماران که مشمول اجرای این طرح شده اند موقع تسویه حساب حتی پولی به آنها بازگردانده شده است و برخی از خوشحالی موقع تسویه حساب گریه کرده اند.

روحانی همچنین برای چندمین بار در سخنرانی های خود تاکید کرد که باید باورمان شود این کشور برای ملت ایران است. پیش از این و در جریان سخنرانی های رئیس جمهور این باره مکررا از سوی او مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس جمهور در ادامه سخنرانی خود به مزاح گفت: سال گذشته وقتی که برف زیادتر می شد چهره آقای زنگنه هم گرفته تر می شد و از همه می پرسید هوای چند روز آینده کشور به چه صورت است؟!

روحانی در همایش جشنواره شهید رجایی مانند آخرین سخنرانی خود در سالن اجلاس سران تاکید کرد که متناسب سازی قد و قواره دولت با خدماتی که به مردم ارائه داده می شود در دستور کار دولت یازدهم است.

یکی از شعارهای انتخاباتی حسن روحانی در سال 92 کوچک سازی و کاهش نفوذ دولت در حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی بود.
کد خبر: 64636

وب گردی

وب گردی