رشوه ۱۰۰ هزار دلاری کاخ سفید به رسانه‌ها برای حمایت از  برجام؟

آسوشیتدپرس گزارش جدیدی از تلاش کاخ سفید برای رشوه به رسانه‌ها با هدف جلب حمایت عمومی از توافق هسته‌ای را منتشر کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تسنیم، آسوشیتدپرس در گزارشی تازه جزئیات بیشتری از تلاش کاخ سفید برای جلب حمایت عمومی از توافق هسته‌ای را منتشر کرد.

طبق این گزارش گروهی که دولت آمریکا اخیرا برای موفقیت‌آمیز بودن توافق هسته‌ای مورد استفاده قرار داده بود سال گذشته 100 هزار دلار را در اختیار رادیو ملی عمومی قرار داد تا گزارشی را در مورد این توافق و موضوعات مرتبط با آن منتشر کند. این گروه همچنین هزینه خبرنگاران و همکاری با دیگر رسانه ها را نیز پرداخت کرد.

ماموریت صندوق پلاگشیر ایجاد دنیایی امن با ابداع و سرمایه‌گذاری بر روی راه‌حل‌هایی به منظور کاهش و در نهایت از بین بردن زرادخانه‌های هسته‌ای در دنیا اعلام شده است. اما پس از اظهارات بن رودز، مشاورامنیت ملی اوباما تلاش‌های این صندوق برای تعریف و تمجید از توافق هسته‌ای ایران در ماه جاری میلادی توجهات بسیاری را به خود جلب کرد.

به گفته رودز تمام پروسه معامله با ایران مصنوعی بود. وی دراین باره گفت: «ما یک اتاق پژواک درست کردیم. آنها چیزهایی را می گفتند که ما تایید می کردیم. ما یک تست گرفتیم تا بدانیم که چه کسی می تواند پیام ما را به طور موثر منتقل کند.»

۳۰۰۳۰۰

کد خبر: 646375

وب گردی

وب گردی