محافظ شخصی البغدادی کشته شد

منابع عراقی از کشته شدن محافظ شخصی ابوبکر البغدادی و دو تن از رهبران ارشد گروه تروریستی داعش در حمله جنگنده‌های ائتلاف تحت امر آمریکا خبر دادند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از العربیه، مسئول بخش مبارزه با تروریسم سازمان امنیت داخلی کردستان عراق اعلام کرد که علی الأسود، محافظ شخصی و مسئول ارشد محافظان ابوبکر البغدادی، رهبر داعش در حمله جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش در روستای تل عزبه، در جنوب کرکوک کشته شد.

در بیانیه صادر شده آمده است که در این حمله همچنین ابو عبدالرحمان الجبوری، مسئول در دستگاه اطلاعاتی داعش و قصی الراوی، والی داعش در شهرستان الدبس کشته شدند.

علی الأسود، ناظر بر امور حفاظت از ابوبکر البغدادی و سازمان اطلاعات داعش بوده و به همراه دو تن دیگر از رهبران ارشد در نزدیکی روستای تل عزبه هدف قرار گرفت.

علاوه بر این فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد که یکی از مسئولان داعش در جنوب موصل زمانی که قصد انتقال به مکانی دیگر را داشت در حمله هوایی ائتلاف ضد داعهش کشته شد.

استیو وارن، سخنگوی ائتلاف تحت امر آمریکا نیز از کشته شدن دو رهبر برجسته داعش در عراق و بازداشت ابوداوود، مسئول تسلیحات شیمیایی داعش خبرداد.

وزارت دفاع آمریکا پنتاگون نیز هفته گذشته از کشته شدن یکی از رهبران برجسته داعش در استا الانبار در جریان حملات هوایی به غرب عراق خبر داد.

۳۰۰۳۰۰

کد خبر: 646378

وب گردی

وب گردی