فداکاری معلم خاشی به فراموشی سپرده شد/ خانواده گنگوزهی در انتظار عمل وعده های مسئولان

معلم فداکار اهل سیستان بیش از 40 روز است که به دیار باقی شتافته و همسر و 2 فرزند او نیازمند کمک های مسئولان برای ادامه زندگی شان هستند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، بیش از 40 روز از درگذشت حمیدرضا گنگوزهی، معلم فداکار خاشی می گذرد و کم کم کار بزرگ این معلم به دست فراموشی سپرده می شود. زمان عمل به قول هایی که از سوی برخی مسئولان به خانواده این معلم و همچنین عبدالرئوف شهنوازی دیگر معلمی که در حادثه فرو ریختن دیوار مجاور مدرسه به کمک دانش آموزان شتافته، نیز سر می رسد اما هنوز شاهد هستیم که برخی از این وعده ها عملیاتی نشده است.

هنوز هیچ اقدامی برای رسمی شدن عبدالرئوف شهنوازی صورت نگرفته و حقوق این معلم همچنان ماهی 450 هزار تومان است.

عبدالرئوف شهنوازی در رابطه با قول هایی که از سوی مسئولان وزارت آموزش و پرورش به او داده شده است می گوید: بعد از حادثه ریزش دیوار مجاور مدرسه و زمانی که من دچار شکستگی پا شدم و حمیدرضا گنگوزهی نیز جان خود را از دست داد، مسئولان وزارت آموزش و پرورش به دیدار من و خانواده حمیدرضا آمدند و آن زمان هم قول هایی به ما داده شد.

او می افزاید: اصلی ترین خواسته من از مسئولان وزارت آموزش و پرورش این بود که تبدیل وضعیت شده و شرایط کاری ام از حالت خرید خدمت به حالت رسمی تغییر کند اما هنوز در این راستا هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

شهنوازی با اشاره به حقوق دریافتی اش از آموزش و پرورش می گوید: هم اکنون ماهی 450 هزار تومان حقوق دریافت می کنم و این تمام درآمدی است که دارم. هیچ منبع درآمد دیگری ندارم و با این پول اندک خانواده 3 نفره مان را اداره می کنم.

او در خصوص کمک های ارائه شده از سوی خیرین به او بعد از حادثه ریزش دیوار مجاور مدرسه می گوید: بعد از این اتفاق یک قطعه زمین در شهرستان خاش از طرف خیرین سیستانی به من اهدا شد و این تنها کمکی بود که در این مدت به من شد.

شهنوازی با اشاره به دیدارهایی که با خانواده گنگوزهی دارد می افزاید: به صورت مرتب با خانواده گنگوزهی دیدار می کنم و با جدیت به دنبال عملی شدن قول های مسئولان به خانواده حمیدرضا هستم.

معلم فداکار مدرسه شهید رحیمی که در نقطه صفر مرزی کشور و در روستای «نوکجو» شهرستان خاش با ایثار جان خود، 3 دانش آموز مدرسه را از ماندن در زیر آوار و مرگ حتمی نجات داد؛ 2 فرزند دارد که یکی از آنها به سندروم داون مبتلا است.

پسند گنگوزهی، پدر معلم فداکار سیستانی در رابطه با وضعیت فرزندان این معلم می گوید: هزینه های درمان نوه من بسیار زیاد است و زمانی که حمیدرضا زنده بود، بیشتر حقوق اندک ماهیانه ای که دریافت می کرد صرف هزینه های درمان او می شد.

او می افزاید: بعد از آن اتفاق تلخ، محمدرضا میر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان دیداری را با خانواده ما داشت و قرار شد هزینه های درمان فرزند بیمار حمیدرضا پرداخت شود.

پدر معلم فداکار سیستانی در خصوص قول های داده شده به همسر این معلم می گوید: همسر حمیدرضا هم در رشته تربیت معلم تحصیل کرده و قرار شده وی از ابتدای مهرماه و هم زمان با سال تحصیلی جدید در همان مدرسه ای که آن اتفاق برای پسرم افتاد، مشغول به کار شود و امیدوار هستم این مهم محقق شود.

او با اشاره به خرید مسکن برای همسر حمیدرضا گنگوزهی می افزاید: بعد از آن اتفاق به همت مسئولان وزارت آموزش و پرورش و همچنین خیرین خانه ای برای همسر حمیدرضا خریداری شد. اما اکنون فرزندان پسرم در خانه مادر همسر او زندگی می کنند.

20106

کد خبر: 646398

وب گردی

وب گردی