تهران –ایسکا نیوز،پلاس+/ نشست خبری حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی عصر امروز شنبه هشتم شهریور ماه 93 با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی برگزار می شود.

به گزارش ایسکاپلاس، رئیس‌جمهوری در این نشست خبری که به صورت زنده از شبکه‌های داخلی و بین‌المللی پخش می شود، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد یکساله دولت به ملت ایران؛ پاسخگوی پرسش خبرنگاران در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی خواهد بود.

گروه فضای مجازی خبرگزاری ایسکانیوز با ارسال سوال بر روی ابزارک های موبایل از خبرنگاران خواست تا  بگویند اگر قرار بود امروز از رییس جمهور سوال کنند چه سوالی می پرسیدند؟ برخی از سوالات به شرح زیر است:

 

-   موضوع رفع حصر و زندانیان سیاسی چه شد؟

 

- چرا رفتار وزارت اطلاعات تفاوتی با گذشته نکرده است و این احضار ها برای فعالان مدنی و سیاسی چرا انجام می شود؟

 

-  آقای دکتر روحانی، همانطور که یادمان است اصولگرایان در کادرسازی های خود به جوانگرایی بسیار اهمیت میدادند، همانطور که دیدید بذرپاش 27 ساله مدیرعامل سایپا شد. نتیجه این حرکت (هر چند اشتباه) ولی این شد که این جوان ها وارد میدان شدند ، چرا در دولت شما در کنار افراد باتجربه جوان ها قرار ندارند؟ چرا به فکر نسل بعدی اصلاح طلبان نیستید؟

 

 

-   پیشنهاد می شود بپرسید مدیران دولت قبلی که دچار فساد هم بودن در شرکت های نفتی و اقتصادی دولت هنوز چه می کنند وفرمانداران و استانداران در چه زمانی میخواهند مطالبات مردم رو در انتخابات را در فعالیتشان در نظر بگیرند!!

 

-  بپرسید نظر رییس جمهوری در مورد جوانگرایی و تخصص گرایی همزمان چیست؟

 

-  سياست دولت براي تقويت و حمايت از نهادهاي مدني چیست؟

 

- وزير آينده علوم ايا با حمايت شما بايد پروند بورسيه هاي غيرقانوني را تا اثبات حقايق براي افكار عمومي بايد پيش ببرد، اساسا جقدر اين مطالبه مردم براي شما دغدغه جدي است؟

 

-    حدود 150 نفر رو سازمان سنجش اعلام کرده که صلاحیت علمی برای تحصیل دارند اما صلاحیت عمومی نه خوبه که در این مورد سوال بشه که تکلیف این بندگان خدا چیه یکی دو نفر هم میشناسم من خواستید معرفی کنم اطلاعات بگیرید؟

 

- جناب از آقاي دكتر روحاني چه فكري براي درياچه اروميه كرده ايد؟ با توجه به بي تدبيري هاي گذشته ٩٠٪ آن خشك شده بود و امروز شاهد خشك شدن نيمه شمالي آن هستيم،اولين وعده و اولين مصوبه دولت شما درياچه اروميه بود،مردم منتظر هستند؟

 

-   اقای رییس جمهور درباره کرسنت توضیح دهید؟

 

-  به نظرم دو تا کار مغفول در دولت روحانی عدم توجه به حوزه جوانان و زنان هست ، اگر دولت احمدی نژاد به اسم مشاوران جوان نیروهایی مثل بذرپاش را تربیت و وارد بدنه مدیریتی کشور کند، دولت روحانی اصلا گامی در این حوزه برنداشته! کاهش تعداد زنان در مجلس نهم نشون داد که وضعیت زنان خوب نیست، باید تو این دو تا حوزه کار جدی بشه تربیت مدیران جوان و افزایش مشارکت اجتماعی زنان  میشه سوال این باشه؛ آقای رییس جمهور برای این امور چه کردید؟

 

- من می پرسیدم با تندوری های مجلس در ادامه چگونه برخورد می کنید؟ و البته استیضاح فرجی دانا به نفع دولت ارزیابی می کنید یا خیر؟

 

-  تدبیر شما برای مقابله با استیضاح های در راه چیست؟

 

-  باید نظرش رو به طور شفاف در مورد فضای مجازی و اینترنت پرسید که آیا با افزایش سرعت اینترنت، کاهش فیلترینگ، واگذاری نسل سوم همراه و استفاده از شبکه های اجتماعی موافقی یا مخالف!

 

 

-  آخرین خبری که محیط زیست دوماه قبل در مورد دریاچه اورمیه داده خشک شدن ۹۳درصد آن بوده و برآورد میسه امروز ,۹۷درصد دریاچه شده باشه. از طرفی جهت خشکی دریاچه اورمیه از جنوب به شماله یعنی دقیقا از جایی که آب زرینه رود بعنوان تامین کننده ۴۰درصد آب دریاچه به سمت آذربایجان شرقی هدایت شده است چه برنامه ای دارید؟

 

-  آقای ریس جمهور بسیاری از مدیران و مدیران کل در دستگاههای مختلف استان ها از دولت قبل باقی مانده اند و هیچ تغیری صورت نگرفته، این مدیران از همان جریانی هستند که امروز در مجلس بر شما فشار می آوردند، فکر نمیکنید دیگر مماشات با این جریان کفایت کند؟

 

-   ادامه سیاست های وزارت علوم در مورد بورسیه ها چیست؟

 

- در مورد سیاست های داخلی موضوعی که خیلی ها معتقدند که در دست روحانی نیست ؟ درسته این مساله ؟

 

- اقای روحانی شما گفتید که قانون اساسی را می خواهم اجرا می کنم، در این مورد توضیح می دهید؟

 

-جرا فضاي امنيتي همجنان حاكمه و بيشتر شده ؟ آيا همه وزيران شما در راستاي رأي مردم عمل ميكنند؟

 

-  لطفا درباره تعدادی که امسال ستاره دار شدن واستعلام وزارت اطلاعات دربارشون منفی بوده بپرسید

 
کد خبر: 64640

وب گردی

وب گردی