جذب بیش از ۱۸۰۰ معتاد متجاهر/ برای ترک متادون زنان معتاد دو مرکز اجاره شده  است

معاون امور اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به حضور ۱۵ هزار معتاد متجاهر در تهران گفت: در مرحله اول طرح انضباط شهری حدود ۴ هزار و ۵۰۰ نفر و در مرحله دوم تاکنون بیش از ۱۸۰۰ نفر جذب شده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر،حجت الاسلام میثم امرودی با بیان این مطلب گفت: در ابتدای طرح انضباط شهری قرار بود تا شهرستانی هایی که در طرح جذب می شوند، ابعاد شوند که این مورد هنوز در دستور کار قوه قضائیه است. در دیداری هم که به تازگی با رئیس قوه قضائیه داشتم گزارشی از محله هرندی ارائه دادم و امیدواریم پیرو اقدامات انجام شده در آینده شاهد اجرای طرح ابعاد باشیم.

او با بیان اینکه در صورت اجرای طرح ابعاد بخش عمده ای از بار طرح انضباط شهری کاسته می شود، افزود: فارغ از تمامی افرادی که از زمستان سال گذشته تا به امروز جذب شده اند، تعداد قابل توجهی معتاد متجاهر در تهران داریم که ظرفیت سازی برای جذب و ترک آن ها نیاز به هدف گذاری و همکاری ۱۱ دستگاه دارد. آن بخش که شهرداری متولی آن است تامین زیرساخت برای مددسراها و سامانسراهاست که در این مورد خلایی برای نگهداری مددجویان نداریم.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: برای خانم های معتادی که در شفق بودند و تمایل به حضور در بهاران داشتند دو مرکز ماده ۱۵ با ظرفیت ۱۰۰ نفر را اجاره کردیم تا مصرف متادون را ترک کنند و در مرحله بعد به مراکز بهاران منتقل شوند. البته شهرداری هزینه کمپ را پرداخت می کند و مدیریت آن با بهزیستی است.

امرودی در پایان با بیان اینکه نیاز به افزایش ظرفیت کمپ هاست گفت: برای حل این مشکل باید جلساتی با ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شود تا مشکل رفع شود.

105105

کد خبر: 646689

وب گردی

وب گردی