در این رویداد که ترکیبی از مسابقات ACM و ماراتن برنامه نویسی می باشد با حضور تیم های چهارنفره (شامل برنامه نویس بازی، گرافیست بازی، طراح مرحله و طراح بازی) با رویکرد استفاده از بوم کسب و کار و شناخت رقبا و شرکای تجاری انجام پذیرفت.
در این رویداد 70 شرکت کننده از استانهای گلستان، مازندران، سمنان، تهران، فارس، آذربایجان شرقی، همدان و اصفهان در قالب 13 تیم به رقابت پرداختند
در این رویداد مربیان(منتورهای برنامه) ضمن برگزاری کلاس های آموزشی و حضور در کنار تیم های شرکت کننده، به داوری اولیه پروژه های آنان می پردازند و طبق روال خاص و عادلانه ای، امتیازبندی صورت گرفت.
حسین مومنی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان در حاشیه مسابقات ساخت بازیهای رایانهای در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ماراتن بزرگ ساخت بازیهای رایانهای در استان گلستان تیمهای به صورت چهار نفره و تحت آموزش و راهنمائیهای مربیان به تولید بازی میپردازند.
وی افزود: این مسابقات با حضور 70 شرکت کننده از سراسر کشور و به مدت 2 روز در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه گلستان برگزار شد که طی آن فعالان و صاحبان ایده در صنعت بازیهای رایانهای تحت نظر مربیان، ایدههایشان را به مرحله محصول رساندند
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان تصریح کرد: تیمهای برتر توسط داوران انتخاب و از آنها تقدیر به عمل آمد
مومنی اظهار کرد: تیمهای برتر به بنیاد ملی بازیهای رایانهای کشور و معاونت علمی و فنآوری ریاست جمهوری برای حمایت معرفی میشوند.
وی گفت: اهداف اصلی این مسابقات توسعه کسب فعالیتهای نو و همچنین تولید محتوی ایرانی اسلامی در حوزه بازیهای یارانهای است
مومنی افزود: امیدوارم برگزاری این مسابقات عامل افزایش انگیزه در جوانان و فعالان حوزه آی تی شده و سبب شود تا کارفرمایان و صاحبان سرمایه با اعتماد بیشتری به حمایت از تولید داخل اقدام کنند.
در این مسابقات و در بخش تیم دو نفره گروه خلیج پر ماجرا از تبریز مقام اول، گروه نجات قطره مقام دوم و گروه مدیریت مصرف آب مقام سوم را به دست آوردند
در بخش ماراتن بازی سازی هم رتبه اول به گروه گرگانی، گروه خسروانی رتبه دوم را به دست آوردند
404/602