سرقت مسلحانه و ترس از امن نبودن ریو!

سرقت مسلحانه از سه قایقرانی اسپانیایی باعث تشدید ترس از عدم امنیت لازم برای برگزاری مطلوب بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو شد.

به گزارش ایسکانیوز، منطقه «Marina da Glória» در ریودوژانیرو قرار است میزبان مسابقات قایقرانی المپیک 2016 باشد اما به نظر می‌رسد هنوز ناامنی‌هایی در نزدیکی این منطقه وجود دارد.

سه نفر از اعضای تیم قایقرانی المپیک اسپانیا در سانتا ترزا که یک منطقه توریستی نزدیک به Marina da Glória است، مورد سرقت مسلحانه قرار گرفتند. فرناندو اِچاواری قهرمان المپیک 2008 پکن، تارا پاچکو به همراه مربی‌شان سانتی لوپز وازکز کسانی بودند که در این منطقه با 5 فرد فرد مسلح به دو اسحله کمری مواجه شدند.

در این اتفاق کیسه پول، اسناد و مدارک و دوربین به سرقت رفت و البته هیچ کدام از اسپانیایی‌ها مجروح نشدند.

پلیس ریودوژانیرو در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: «پلیس در تلاش برای شناسایی مجرمان و بازگرداندن اشیای به سرقت رفته است.»

حاصل شدن اطمینان از امنیت لازم برای ورزشکاران، تماشاگران و پرسنل المپیک یکی از اولویت‌های اصلی این بازی‌ها‌ است. ریودوژانیرو با وجود آنکه یکی از شهرهای امن برزیل محسوب می‌شود اما مشکلات بزرگی از جمله تیراندازی بین پلیس و باندهای مواد مخدر در آن شایع است.

در ماه می 2015 دکتر جیمی گلد 57 ساله در حالی که مشغول دوچرخه‌سواری در نزدیکی دریاچه «Lagoa Rodrigo de Freitas» بود، مورد حمله قرار گرفت و بر اثر جراحت وارد شده درگذشت. در همان زمان اتفاق مشابهی برای یک دوچرخه‌سوار 19 فرانسوی نیز رخ داد.

اوایل ماه جاری میلادی ریوالدو، ستاره پیشین فوتبال برزیل عنوان کرد کسانی که قصد سفر به کشورش برای تماشای بازی‌های المپیک را دارند، جان خود را در معرض خطر قرار خواهند داد.

مقامات برزیلی و برگزارکنندگان بازی‌های ریو 2016 مدعی هستند که خیابان‌ها در طول برگزاری این بازی‌ها امن خواهند بود و قرار است برای تامین امنیت 85 هزار پلیس و سرباز (دو برابر بیشتر نسبت به المپیک 2012 لندن) مستقر شوند. با این وجود اخیر اخیر برای قایقرانان اسپانیایی نشانه خوبی از وجود امنیت محسوب نمی‌شود.

605/602

کد خبر: 646813

وب گردی

وب گردی