برنامه های هفته ارتباطات/توسعه شبکه ملی اطلاعات

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به افتتاحات هفته ارتباطات اظهار کرد: امسال برنامه‌‌های هفته ارتباطات با محوریت شبکه ملی اطلاعات و حمایت از تولید داخل صورت گرفت.

به گزارش ایسکانیوز به تقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ محمدرضا فرنقی زاد، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به افتتاحات این ایام گفت: افتتاح اینترنت 620 روستای استان آذربایجان غربی – افتتاح درگاه خدمات دولت هوشمند و افتتاح مرکز تبادل ترافیک شبکه ملی اطلاعات در راستای دسترسی عموم مردم به شبکه‌های امن و مطمئن صورت پذیرفت که بخشی از شبکه ملی اطلاعات است.

وی افزود: انجام جراحی از راه دور به صورت زنده در بیمارستان لبافی نژاد نمونه ‌ای از کاربردهای شبکه ملی اطلاعات است که با موفقیت صورت گرفت.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با بیان اینکه برنامه‌‌های هفته ارتباطات با محوریت شبکه ملی اطلاعات و حمایت از تولید داخل صورت گرفت خاطرنشان کرد: در بخش ششمین جشنواره فاوا نیز محوریت این جشنواره بر حمایت از توسعه تولیدات دانش بنیان داخلی قرار داشت چرا که یکی از مهمترین بخش‌های اقتصاد مقاومتی حمایت از محصولات داخلی بویژه محصولات دانش بنیان می‌باشد .

وی گفت: همچنین به منظور ارتقا سطح محصولات داخلی، موضوع صادرات این محصولات نیز در این جشنواره در نظر گرفته شد؛ همچنین به منظور حمایت از طرح‌هایی که منجر به ایجاد فضای امن و سالم ارتباطی در خانواده‌ها می‌شود این وزارت از ماراتن بزرگ ساخت بازیهای رایانه‌ای و همچنین اجرای طرح سیم کارت کودک حمایت و تقدیر کرد.

فرنقی زاد در پایان ادامه داد:‌بخش دیگری از برنامه‌های این هفته، برنامه ‌های فرهنگی نظیر برگزای مسابقات ورزش، حضور در مسابقات قرآن کریم و حضور مدیران در نماز جمعه و پاسخگویی بود، چرا که ارتقاء روحیه ورزشی و دینی کارکنان مجموعه ICT در ارتقاء بهره وری و کارایی ایشان اثر بسزایی دارد.

404/602

کد خبر: 646827

وب گردی

وب گردی