وزیر دفاع :4 دیپلمات ربوده شده ایرانی در اسارات رژیم صهیونیستی بوده و زنده هستند

وزیر دفاع گفته است: سردار احمد متوسلیان و ۳ دیپلمات دیگر ایرانی زنده و در اسارات رژیم صهیونیستی هستند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اعتماد آنلاین سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امروز خبر داده است که 4 دیپلمات ربوده شده ایرانی در اسارات رژیم صهیونیستی بوده و زنده هستند، مدارکی دال بر این موضوع وجود دارد. آن ها مسئولیت سلامت و امنیت چهار دیپلمات را باید بر عهده بگیرند و هم از لحاظ حقوقی و هم از لحاظ سیاسی دنبال می کنیم تا بتوانیم اینان را آزاد کنیم. دولت این مساله را پیگیری خواهد کرد.

احمد متوسلیان یک روز قبل از بازگشت به ایران "منصور کوچک محسنی" را به عنوان فرمانده نیروهای اعزامی ایران به سوریه و لبنان معرفی کرد و فردای آن روز در حالی که قصد بازگشت به ایران را داشت به همراه 3 دیپلمات دیگر توسط فالانژهای لبنان که وابسته به رژیم صهیونیستی بودند، دستگیر شد. پس از کوچک محسنی چند وقتی آقای کنعانی مقدم فرمانده نیروهای ایرانی در لبنان بود و سپس از حسین دهقان که پیش از آن فرماندهی سپاه تهران را بر عهده داشت خواسته شد تا فرمانده نیروهای سپاه در لبنان بشود.

وزیر دفاع در گفت و گو با "دفاع پرس" در خصوص اینکه آیا امیدی به آزادی این چهار دیپلمات ربوده شده در سال 61 هست یا خیر گفت: ادعای ما این است که این ها زنده و در اسارت رژیم صهیونیستی هستند و مدارکی دال بر این موضوع وجود دارد. آن ها مسئولیت سلامت و امنیت چهار دیپلمات را باید بر عهده بگیرند و هم از لحاظ حقوقی و هم از لحاظ سیاسی دنبال می کنیم تا بتوانیم اینان را آزاد کنیم. دولت این مساله را پیگیری خواهد کرد.

کد خبر: 646828

وب گردی

وب گردی