«ادبیات کودکان آلپ » در شب های بخارا

شب سلینا خونز و آلوئیس کاریجیت نویسنده و تصویرگر سوئیسی برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از کانال بخارا در این شب که با همکاری سفارت سوئیس در تهران برگزار می‎شود، جولیا هاز ( سفیر سوئیس در تهران)، کریستینا فیشر ( دبیر دوم سفارت سوئیس در تهران)، بابک صابری و سعید فیروزآبادی سخنرانی خواهند کرد و مترجمان کتاب‎های این نویسنده و تصویرگر سوئیسی حضور خواهند داشت.
سلینا خونز در سال 1910 در منطقه آنگادین که در شرق کوه های آلپ در سوئیس واقع شده به دنیا آمد . وی بعد از جنگ جهانی دوم شروع به کار نوشتن کرد، در سال 1945 معروفترین کتاب وی با نام "زنگی برای ارسلی" ( پسر کوهستان) انتشار یافت و سپس کتاب "فلورینا و پرنده وحشی " و بلاخره کتاب "کولاک " منتشر شد. این سه کتاب توسط آلوئیس کاریجیت هنرمند سوئیسی تصویرگری شده است. عشق به طبیعت ، محیط زیست ، دوستی و توجه به حیوانات و از نکاتی است که نویسنده بر آن تاکید داشته است.
آلوئیس کاریجیت

آلوئیس کاریجیت(1985-1902)، هنرمند سوئیسی، با کسب تجربه های فراوان در طراحی گرافیک، سینما و نقاشی به شهر کوهستانی خود در دامنه های آلپ در کشور سوئیس بازگشت و به کار تصویرگری برای کتاب‎های کودکان پرداخت. ممکن است. شهرت وی بیشتر برای 6 کتابی است که برای کودکان تصویرگری کرده است.
وی تحصیلات آکادمیک هنری نداشت اما بیش از چهل سال بود که مستمر و حرفه ای کار نقاشی و گرافیک و تصویرسازی انجام می داد.
کاریجیت با تصویرگری این سه کتاب در سال ١٩٦٦ جایزه جهانی " هانس کریستین اندرسن " که به آن نوبل ادبیات کودکان و نوجوانان نیز گفته میشود رااز آن خود کرد.
این کتاب ها سه اثر شاخص از مجموعه کتاب هایی هستند که امروزه «ادبیات کودکان آلپ »می خوانیم.

چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ ، ساعت ۵ عصر
خیابان ولیعصر، سه راه زعفرانیه، خیابان عارف نسب، شماره ۱۲، کانون زبان فارسی

502502

کد خبر: 646829

وب گردی

وب گردی