همکاری سپاه و بسیج با کمیته‌امداد برای ساخت مسکن مددجویی

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در سال جاری ساخت و ساز مسکن مددجویی در دستور کار کمیته امداد قرار گرفته است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، مهندس سید پرویز فتاح در حاشیه جشن توانمندسازی و خودکفایی 4302 خانوار تحت پوشش این نهاد که در حال حاضر در خوزستان و اهواز در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران درخصوص ساخت مسکن مددجویی گفت: در حال حاضر 7 استان کشور به عنوان نمونه انتخاب شده و عملیات ساخت و احداث مسکن در این استان‌ها را با همکاری بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیگیری خواهیم کرد.

او در ادامه ضمن بیان آنکه ما دلباخته خوزستانیم و همواره خود را خوزستانی می‌دانم، افزود: امروز سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر است و سوم خرداد همواره تاریخ مهمی در کشور بوده و این روز را بهانه‌ای برای برگزاری جشن خودکفایی و توانمندسازی 4302 خانوار قرار داده‌ایم.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه به توانمندسازی خانوارهای تحت پوشش این نهاد در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: این مهم نشان‌دهنده آن است که خوزستان پس از دوران دفاع مقدس و سازندگی هنوز زنده بوده و حیات در آن جاری است.

فتاح ادامه داد: در سال جاری به دنبال توسعه اشتغال با وام‌های پرداختی در میان مددجویان هستیم و امسال نیز بانک‌ها با این سیاست کمیته امداد همراه هستند.

او همچنین گفت: در سال گذشته 85 میلیارد تومان وام اشتغال به 4000 نفر در استان خوزستان پرداخت شد.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه به انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت رفاه اشاره کرد و گفت: عصر امروز تفاهم‌نامه‌ای با وزارت رفاه منعقد خواهیم کرد.

فتاح همچنین افزود: معتقدیم افراد تحت پوشش کمیته امداد قابلیت خودکفایی و اشتغال داشته و این قابلیت در آنها بیش از سایر افراد جامعه است.

او همچنین به توانمندی خانواده‌های تحت پوشش این نهاد اشاره کرد و گفت: خوشحالم که امروز می‌بینم افرادی که روزی با صدقه و ذکات روزگار می‌گذراندند خودکفا شده و خودکفایی خود را جشن می‌گیرند.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: در سال جاری ساخت 615 واحد مسکن روستایی در استان خوزستان در دستور کار کمیته امداد قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، جشن توانمندسازی و خودکفایی مددجویان کمیته امداد استان خوزستان، با غرفه‌هایی اعم از هنرهای تجسمی، صنایع دستی، تولید و پخش جوراب، دندانسازی، محصولات غذایی و محلی، تولید انواع محافظ برق، صنایع معدنی، آموزش و تولید تابلو فرش و... و با حضور رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) و معاون اشتغال و خودکفایی این نهاد به همراه جمعی از مسوولان لشگری کشوری استان خوزستان در حال برگزاری است.

20103

کد خبر: 646856

وب گردی

وب گردی