توصیه به زوج‌هایی که فعلا نمی‌خواهند بچه‌دار شوند

رییس پژوهشگاه درمان ناباروری ابن سینا، به زوج‌های جوانی که تمایلی به فرزندآوری در سن مناسب باروری ندارند، توصیه کرد که اسپرم، تخمک و جنین خود را فریز کنند تا زمانی که می‌خواهند، صاحب فرزند شوند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا محمد مهدی آخوندی به زوج‌هایی که نمی‌خواهند در سن مناسب باروری صاحب فرزند شوند توصیه کرد و گفت: باتوجه به بالا رفتن مشکلات ناباروری در مردان، به آنها توصیه می‌کنم اسپرم خود را توسط مراکز درمان ناباروری ذخیره کنند. همچنین بانوانی که می‌خواهند سن فرزنددار شدن یا ازدواج خود را به تاخیر اندازند می‌توانند تخمک خود را ذخیره کنند.

او افزود: زوجین همچنین می‌توانند جنین خود را نگهدارند تا زمانی که می‌خواهند، فرزنددار شوند. این توصیه جدی است؛ به این ترتیب فرزند را در سنی که خطرات کمتری متوجه آن است، حفظ کرده‌ایم.

رییس پژوهشگاه ابن سینا در ادامه به برخی اختلاف نظرها که ممکن است درباره مسائل فقهی و حقوقی فریز کردن جنین، اسپرم و تخمک ایجاد شود، اشاره کرد و گفت: این موضوع در بحث درمان ناباروری یک توصیه پزشکی است و مساله فقهی و حقوقی ندارد. فقط ممکن است یک مساله حقوقی بین زوجین و مرکز درمانی وجود داشته باشد. فرد می‌تواند تخمک و جنین را در یک شرایط و محیط خاص فریز و سال‌ها از آن نگهداری کند؛ در نتیجه مساله فقهی خاصی نیز ندارد.

105105

کد خبر: 646882

وب گردی

وب گردی