توصیه  مجلس نهمی ها به نمایندگان مجلس دهم

در جلسه پایانی مجلس نهم امروز ناطقین در تذکرات شفاهی خود توصیه هایی را به نمایندگان مجلس دهم داشتند. 

به گزارش ایسکانیوز،تذکرات شفاهی نمایندگان به شرح زیر است:

توصیه توکلی به نمایندگان اصلاح طلب

احمد توکلی در نشست علنی امروز (دوشنبه 3 خرداد) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود ضمن تشکر از تمام ارکان اداری مجلس که از وی و سایر نمایندگان پشتیبانی کردند، گفت: از مرکز صوت، تصویر، سازمان‌های تکمیل‌کننده، ترابری، حفاظت، بانک‌ها و... درخصوص ارائه خدمات خوب تشکر می‌کنم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مجلس به اینگونه بوده که نمایندگان تهران بار مسائل کلان کشور را بر دوش می‌کشیدند، افزود: این کار ممکن است در مجلس بعدی سخت باشد و ممکن است تجربیاتی که در مجلس نهم بود را در مجلس دهم شاهد نباشیم، از این‌رو باید دوستان با همکاری یکدیگر مسائل ملی را بررسی و مرتفع کنند.

وی افزود: نمایندگانی که از شهرستان‌ها به مجلس وارد می‌شوند باید از اینکه صرفاً تبدیل به کارپرداز حوزه انتخابیه خود شوند پرهیز کنند.

توکلی خطاب به منتخبان مجلس دهم گفت: شما نمایندگان ملت هستید و شأن شما اقتضا دارد که مسائل کلان ملی را مورد بررسی قرار دهید و بهتر از گذشتگان عمل کنید.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خطاب به منتخبان مجلس دهم گفت: فرض کنید تنها برای یک دوره نماینده شده‌اید، زیرا اگر این گونه فکر کنید آرای امروز شما تابع 4 سال بعد نشده و تابعی از واقعیت ملت ایران خواهد بود.

وی ادامه داد: به برادران و خواهران اصلاح‌طلبم توصیه می‌کنم با تجربه‌ای که از گذشته کسب کرده‌اند، در خدمت مردم باشند و به مطالبات مردم توجه کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: آنچه مسلم است کمک به مردم در حوزه‌های اقتصادی بهترین اقدام ممکن است.

شکری: مافیا املاک و اراضی ملی را به تصرف خود در آورده‌اند

محمود شکری در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس جمهور گفت: بیش از یکسال از سفر هیات دولت به استان گیلان می‌گذرد اما علیرغم دستور ویژه رئیس جمهور برای حل مشکل سد شفارود هنوز سازمان محیط زیست توجهی نکرده و پروژه در حال تعطیلی است.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: از آنجایی که پروژه سد شفارود با فاینانس است، دولت یک میلیارد تومان خسارت به چین داده است.

وی در ادامه در تذکری خطاب به هیات رئیسه و هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی گفت: روی طرح تحقیق و تفحص از منابع طبیعی حدود یک سال و نیم کار شد اما در صحن علنی قرائت نشد در حالی که مافیا املاک و اراضی را به تصرف خود در آورده‌اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به ربیعی وزیر تعاون خاطرنشان کرد: در بازدیدی که از کارخانه چوکا و صنایع اسالم داشتید با مشکلات آن از نزدیک آشنا شدید اما همچنان این دو کارخانه به علت نبود مواد اولیه در حال تعطیلی است.

رجایی باغ‌سیائی:مسئولان نباید با وعده‌ها و ارائه آمار نادرست سرمایه اجتماعی نظام را مخدوش کنند

محمد رجایی باغ‌سیائی در تذکر شفاهی خود ضمن تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: اعتماد عمومی مهمترین سرمایه اجتماعی هر نظام است.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مسئولان نباید با وعده‌ها و ارائه آمار نادرست سرمایه اجتماعی نظام را مخدوش کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: وزرای کابینه به‌خصوص وزیر راه توجه داشته باشند یا وعده ندهند یا اگر وعده‌ای می‌دهند به آن عمل کنند. همچنین لازم است شورای نگهبان مصوبه مجلی درباره زمان بازنشستگی روستاییان را تایید کند تا شائبه تبعیض میان روستاییان و عشایر و شهرنشینان پیش نیاید.

جعفرزاده:تفاهم دولت و مجلس کاملا یک طرفه است/مجموعه هلال احمر از این لجبازی لطمه خواهد

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در نشست علنی امروز (دوشنبه، 3 خرداد) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود با ابراز تاسف از عدم حضور برخی از نمایندگان این دوره در مجلس دهم خطاب به محمد حسن ابوترابی فرد، گفت: حضرتعالی استاد اخلاق ما بودید و همیشه به همکاری و همدلی دولت و مجلس تاکید داشتید اما مدتی است مدیرانی غیر‌بومی که شایستگی‌های لازم را نیز ندارند در استان ها به پست های مختلف منصوب می‌شوند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم اکنون مدیری در رأس هلال احمر استان گیلان در حال منصوب شدن است که افکار عمومی با این انتصاب مخالف است اما هلال احمر با ادامه لجبازی‌ها قصد منصوب کردن این فرد را دارد.

وی با تاکید بر اینکه مردم، استانداری و تمام نمایندگان از این انتصاب‌های غیر بومی ناراضی هستند، اضافه کرد: متاسفانه تفاهم دولت و مجلس کاملا یک طرفه است بدین معنا که مجلس هرکاری که بتواند برای دولتی ها انجام می‌دهد اما مجموعه هلال احمر به عنوان یکی از نهادهای زیرمجموعه دولت اهمیتی برای نظر و رویکرد نمایندگان مردم قائل نیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعا مجموعه هلال احمر از این لجبازی لطمه خواهد خورد و من در اینجا به ضرورت تفاهم دولت و مجلس تاکید دارم.

رجب رحمانی:تاکید بر حفظ اخلاق در عرصه سیاسی کشور

رجب رحمانی در نشست علنی امروز امروز (3خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: اکنون که 20 سال نمایندگی و امانت داری اینجانب به پایان می رسد از مردم شهیدپرور تاکستان و حوزه انتخابیه خود تشکر می کنم.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: اینجانب در طول سال هایی که به عنوان نماینده ملت خدمت کردم همواره تلاش داشتم با تمام توان در راستای دفاع از ارزش های نظام اسلامی گام بردارم.

وی در ادامه گفت: همواره مدیون مردم تاکستان هستم که من را همانند مادری در آغوش خود پرورش داد و اگر قصوری هم داشته ام از مردم و شهدا طلب بخشش می کنم.

این نماینده مجلس نهم تصریح کرد: در طول سال های نمایندگی ملت اقدامات زیربنایی متنوعی را با آینده نگری 30 ساله عملیاتی کردم. ریز اقدامات عمرانی صورت گرفته به صورت تفصیلی در اختیار ملت و مردم تاکستان قرار خواهد گرفت.

وی گفت: همواره تلاش کردم که در مسیر مقام معظم رهبری حرکت کنم و تحت تاثیر هیچ گروهی قرار نگیرم. لازم است جمله معروف امام خمینی(ره) که فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا کشور آسیب نبیند را با سابقه 20 سال نمایندگی ملت در مجلس شورای اسلامی این گونه تفسیر کنم که فدایی ولایت فقیه باشید تا راه شهیدان و عزت نظام حفظ شود.

نماینده مردم تاکستان در مجلس نهم، ضمن تاکید بر حفظ اخلاق گفت: در ایام دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی علیه هیچ شخصی سم پاشی نکردم و آرای دیگر کاندیداها را به رودخانه نریختم. باید همواره اخلاق اسلامی و توجه به فرامین مقام معظم رهبری را مورد توجه داشته باشیم.

موسوی نژاد:مسئولان سر حقوق مردم معامله نکنند

سید مهدی موسوی‌نژاد دردر تذکر شفاهی خود ضمن تاکید بر خواندن دقیق اعتبارنامه نمایندگی از سوی نمایندگان مجلس دهم گفت: خواندن این اعتبارنامه بسیار مهم است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه از اعتماد مردم حوزه انتخابیه به وی تشکر کرد و افزود: تمام تلاش خود را کردم تا در برابر مشکلات کوتاه نیایم و حق شما را بگیرم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: شهرستان دشتستان بسیار محروم است لذا لازم است مسئولان به خود بیایند و بر سر حقوق مردم معامله نکنند.

جوکار:تکلیف سپرده‌های مردم در موسسه ثامن الحجج مشخص شود

محمد صالح جوکار در نشست علنی امروز (دوشنبه، 3 خرداد) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود ضمن تبریک میلاد امام زمان (عج) گفت: گرامیداشت خاطره 3 خرداد و آزادسازی خرمشهر توسط رزمندگان اسلام موضوعی است که باید به طور جدی در دستور کار باشد، گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس مسئولیتی است که بر دوش همه مسئولان و ایران اسلامی است.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی با مخاطب قرار دادن وزیر اقتصاد ودارایی،گفت: تکلیف مبلغ 12 هزار میلیارد تومان سپرده های مردم در موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج نامشخص است، باید وضعیت این مبلغ و سپرده‌های مردم هرچه سریع‌تر مشخص شود. سوال اساسی اینجاست که سود 12هزار میلیارد تومان به کجا رفته است؟

وی در ادامه گفت: بسیاری از مردم و حتی کارکنان موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج امنیت روانی خود را به دلیل اتفاقات رخ داده از دست داده اند.

جوکار گفت: آقای رئیس جمهور باید توجه داشته باشد که واحدهای تولیدی و صنعتی استان یزد به دلیل عدم حمایت از تولید داخلی توسط دستگاه‌های اجرایی و نداشتن سرمایه در گردش در آستانه تعطیلی یا ورشکستگی قرار گرفته‌اند.

وی در ادامه با انتقاد از واردات بی‌رویه کالا گفت: دپوی کالاهای تولیدی در کارخانه‌ها و هجوم به تولیدات ارزان قیمت خارجی موجب ورشکستگی کارخانجات یزد شده است. متاسفانه کارگران شغل خود را از دست داده و با مشکلات عدیده اقتصادی مواجه هستند.

عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس گفت: دیوان محاسبات باید توجه داشته باشد براساس قانون بودجه سال 92 بند 55، 20 درصد از عوارض استخراج معادنی که پروانه ‌آن‌ها به نام ایمیدرو بوده است باید به خود استان پرداخت شود. متاسفانه تاکنون ایمیدرو این مصوبه قانونی را تاکنون اجرایی نکرده است.

وی در ادامه گفت: عوارض باید به صورت چکی از ابتدای سال 95 وصول شود و متاسفانه مبلغ 148 میلیارد تومان که حق استان یزد بود پرداخت نشده است. حقوق مردم استان یزد با اجرایی نشدن قانون ضایع شده که باید اقدام مثبتی در جهت رفع آن صورت گیرد.

این نماینده مجلس نهم گفت: تخلفات صورت گرفته از قانون را باید جدی گرفت و اجازه نداد که این روند ادامه پیدا کند. به نظر می‌رسد که بخش نظارتی مجلس بعضا نقض اجرای قانون را نادیده می‌گیرد که این موضوع منجر به پایمال شدن حقوق مردم می‌شود.

وی گفت: وزیر آموزش و پرورش باید توجه داشته باشند بسیاری از معلمان و فرهنگیان حق التدریسی حدود 5 ماه است که حقوق خود را دریافت نکرده‌اند. وزیر جهاد کشاورزی خرید تضمینی گوشت مرغ را باید در دستورکار قرار دهد تا از صنعت مرغداری کشور در روزهای رکود حمایت جدی صورت گیرد.

حسینی :خواهان بازگشایی مرز خسروی هستیم

فتح الله حسینی در نشست علنی امروز در تذکر شفاهی خود ضمن گرامیداشت آزادسازی خرمشهر گفت: لازم می‌دانم از مردم قصرشیرین، گیلانغرب، سرپل ذهاب که فرصت حضور اینجانب را در مدت 4 سال گذشته به عنوان نماینده ملت فراهم نمودند، تقدیر و تشکر کنم. بابت کاستی‌ها یا کمبودهایی که داشتم از آن‌ها طلب حلالیت می‌کنم.

نماینده مردم قصرشیرین، گیلانغرب، سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای رئیس جمهور پدیده ریزگردها دوباره گریبانگیر مردم شده است، انتظار می‌رود دولت اقدام جدی در این خصوص انجام دهد.

وی در ادامه گفت: سوال اساسی اینجاست آیا اعضای هیات دولت و خانواده‌هایشان حاضر هستند که یک هفته در شهرستان‌های مرزی با مصیبت‌ها و مشکلات آن‌ها زندگی کنند؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: انتظار می‌رود که دولت طلب کارکنان لشگری و کشوری که با مشکلات عدیده اقتصادی مواجه هستند را هرچه سریع‌تر پرداخت کند.

وی گفت: آقای روحانی 17 سال زمان برای تکمیل راه‌آهن کرمانشاه- خسروی و تهران- کرمانشاه کافی نیست؟ این پروژه ریلی باید هرچه سریع‌تر تکمیل شود.

حسینی با انتقاد از بی‌توجهی به آثار تاریخی گفت: آقای سلطانی‌فر باید توجه داشته باشد که آثار تاریخی کشور و استان کرمانشاه در حال نابودی است و اقدام جدی از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری می طلبد.

نماینده مردم قصر شیرین در مجلس شورای اسلامی گفت: خواهان بازگشایی مرز خسروی هستیم. 180 نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای از رئیس جمهور خواستند که مرز خسروی بازگشایی شود و روحانی دستور موردنیاز را صادر کردند اما تاکنون اقدام عملی صورت نگرفته است.

203/201

کد خبر: 646929

وب گردی

وب گردی