هله‌هوله‌ها، زنبورهای شهری را وسوسه نمی‌کنند

زنبورهای عسل شهری اگرچه در دنیای وسوسه‌انگیزی مملو از غذاهای باب طبع انسان‌ها زندگی می‌کنند اما تمایلی به هله‌هوله ‌خوری ندارند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، رشد سریع شهرنشینی باعث تخریب فضاهای باز و کاهش زیستگاه‌های تعدادی از گونه‌ها شده و این شرایط در عین حال موجب افزایش نگرانی‌ها نسبت به روی آوردن زنبورهای عسل شهری به منابع غذایی جدید شده است.

اما خبر خوب دانشمندان محیط زیست این است که زنبورها در برابر تنقلات و غذاهای ناسالم، قدرت خودداری بیشتری نسبت به انسان‌ها دارند.

بر اساس مطالعه جدیدی که در مجله "اکولوژی شهری" به چاپ رسیده، وقتی زنبورها به مواد غذایی طبیعی دسترسی داشته باشند معمولا انتخاب سالم را انجام می‌دهند.

جالب اینکه در این مطالعه هیچ مدرکی به دست نیامده که نشان دهد زنبورهای شهری بیش از گونه‌های بومیِ روستایی از خوردنی‌ها و قندهای فرآوری‌شده استفاده می‌کنند. به بیان دیگر زنبورها مادامی که به گرده گل‌ها دسترسی داشته باشند، آن را به مواد قندی فرآوری شده ترجیح می‌دهند.

بررسی های اخیر نشان می دهد که در سال‌های اخیر جمعیت زنبورها کاهش چشمگیری داشته است. همچنین مطالعات جهانی حاکی از آن است که کاهش تعداد این حشرات به بحران تبدیل شده است.

علاوه بر آلودگی و استفاده از آفت کش‌ها، تخریب زیستگاه‌ها نیز یکی از بزرگترین دلایل کاهش چشمگیر جمعیت زنبورها است.

به گزارش پایگاه اینترنتی مادرنیچر نت‌ورک، این مطالعه تاکیدی بر اهمیت نقش گل‌های شهری و فضاهای سبز در تامین غذای سالم برای زنبورهای عسل در این مناطق است.

20103

کد خبر: 646972

وب گردی

وب گردی