تکذیب وکیل موسویان در باره ادعای کمک 70 هزار دلاری آمریکا به موکلش/موسویان هیچ وجهی بجز حقوق مقرر دانشگاه  پرینستون آمریکا دریافت نکرده است

 وکیل سید حسین موسویان مذاکره‌کننده هسته‌ای سابق ایران با رد ادعای برخی رسانه ها مبنی بر کمک 70 هزار دلاری آمریکا به موکلش برای تبلیغ توافق هسته ای، توضیحاتی در این زمینه ارایه کرد.

به گزارش ایسکانیوز، هوشنگ پوربابایی امروز دوشنبه به ایرنا گفت: آنچه یکی از روزنامه ها در باره موکلم - سیدحسین موسویان- نوشته و در برخی رسانه ها نیز بازتاب داشته، مصداق بارز افترا و نشر اکاذیب است و به همین دلیل، موکلم حق تعقیب قضایی را برای خود محفوظ می داند.


وی در باره طرح موضوع 'ادعای آمریکاییها مبنی به کمک 70 هزاردلاری به حسین موسویان برای تبلیغ توافق هسته ای' اظهارداشت: حسین موسویان از نیمه سال 1388 در دانشگاه پرینستون آمریکا به عنوان محقق فعالیت تحقیقی خود را آغاز و از همان زمان تاکنون صرفا از دانشگاه پرینستون حقوق ماهیانه دریافت کرده و هیچ وجهی بجز حقوق مقرر دانشگاه به وی پرداخت نشده است.


وکیل مذاکره کننده هسته ای سابق ایران افزود: یکی از اصلی ترین موضوعات پژوهش سید حسین موسویان موضوع بحران هسته ای ایران بوده که نتیجه پژوهش وی کتابی تحت عنوان 'بحران هسته ای ایران' است که درسال 1391 یعنی در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در آمریکا منتشر و اخیرا هم در ایران ترجمه وبه طبع نشر آراسته شده است.


پوربابایی خاطرنشان کرد: موسویان در این تحقیق به تفصیل وبه صورت مستند سناریوهای آمریکا در مورد تحریم ، جنگ ،تغییر رژیم و فشار علیه جمهوری اسلامی ایران را رد کرده و ضمن ارائه طرح دیپلماسی صلح آمیز برای حل بحران هسته ای ایران ، حقانیت هسته ای ایران، صلح آمیز بودن فعالیتهای هسته ای ایران و غیرقانونی و نامشروع بودن تحریمها علیه ایران را تبیین و تشریح کرده است.


وی ادامه داد: موسویان در طول سالهای اشتغال در دانشگاه پرینستون بطور خستگی ناپذیرو با انتشارصدها مقاله و مصاحبه در معتبرترین رسانه های دنیا و نیز سخنرانی در محافل علمی و فکری برجسته آمریکا و سایرکشورهای مهم جهان و برای مقابله با منادیان تحریم و جنگ ،علیه کشور عزیزمان ایران و به منظور دفاع از حقوق صلح آمیز هسته ای کشور ، درهر دو دوران ریاست جمهوری( احمدی نژاد و روحانی) بطور یکسان وگسترده به تبلیغ و تشریح حقانیت جمهوری اسلامی دایر بر صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای و غیر قانونی بودن تحریم های کشورهای غربی پرداخته و برهمین چهارچوب فکری تاکید ورزیده است.

به گفته وکیل سید حسین موسویان، اخیرا بنیاد پلاشر آمریکا که یک موسسه غیر دولتی در آمریکا است و هدف و برنامه اش کاهش و نابودی سلاحهای هسته ای در جهان است طی گزارشی، فعالیتهای خود در مورد عاری سازی جهان از سلاح هسته ای را منتشر کرده است

پوربابایی یادآور شد: بنیاد مذکور در گزارش خود، لیستی از کمکهای مالی به موسسات مختلف برای تبیین و تشریح و توجیه افکارعمومی آمریکا و جهان در مورد ضرورت توافق صلح آمیز هسته ای( یعنی جلوگیری از جنگ و ختم تحریمهای ضد ایران )را منتشر کرده است، از جمله اینکه به رادیو ملی آمریکا 100 هزار دلار، 282500 دلار به انجمن کنترل تسلیحات آمریکا،225000 دلار به موسسه مطالعاتی بروکینگز آمریکا ،182000 دلار به شورای آتلانتیک آمریکا و 70000 دلار به دانشگاه پرینستون آمریکا پرداخت کرده است.

وی ادامه داد: بنیاد پلاشر بصورت صریح و روشن نوشته که 70000 دلار به دانشگاه پرینستون –و نه به دکتر موسویان - پرداخته است.

پوربابایی تصریح کرد: تامین هزینه های دانشگاههای سراسر جهان علاوه بر اخذ شهریه از دانشجویان، دریافت کمکهای مالی از مراکز خصوصی و دولتی برای پروژه های تحقیقاتی خویش است که این مبالغ صرفا به مراکز علمی پرداخت شده و محققین یا مستخدمین غیر از آنچه که در قراردادشان ذکر می شود، مبلغ دیگری دریافت نمی کنند.

وی افزود: در همان زمان، دانشگاه هاروارد که از رقبای قدیمی دانشگاه پرینستون آمریکا است، با حضور اولی هاینونن معاون سابق آژانش بین المللی اتمی و گری سیمور مشاور خلع سلاح پیشین آمریکا به پایگاهی علمی و آکادمیک برای مقابله با توافق صلح آمیز هسته ای ایران تبدیل شد و افراد مذکور به همراه برخی از مقامات سابق جهان از جمله مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی ، نقش محوری در ایجاد و فعالیت گروه 'ضد ایران هسته ای' ایفا کردند.


وکیل موسویان تصریح کرد: متقابلا با حضور دکترموسویان در دانشگاه پرینستون، این دانشگاه درخط مقدم مراکزعلمی و آکادمیک آمریکا در مخالفت با جنگ و تحریم ودفاع از توافق صلح آمیز برای حل مسئله هسته ای ایران قرارگرفت بطوری که منازعه دو دانشگاه برتر آمریکا یعنی پرینستون و هاروارد کاملا علنی و مشهود بود.

203/201

کد خبر: 646979

وب گردی

وب گردی