تولید کوپه جدید بی ام و ۲۰۰۲

بی ام و ۲۰۰۲ نسخه ای از M2 کوپه جدید است که به مناسبت پنجاهمین سالگرد تولید بی ام و ۲۰۰۲ ارائه شده و نشان از آغاز تلاش این خودروساز به عنوان پرچمدار بخشی از بازار خودرو را دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اخبار خودرو ، این مدل در واقع نسخه ای از M2 کوپه جدید است که به مناسبت پنجاهمین سالگرد تولید بی ام و ۲۰۰۲ ارائه شده که نشان از آغاز تلاش این خودروساز به عنوان پرچمدار بخشی از بازار خودرو را دارد. ۲۰۰۲ هومیج در تعطیلات پایان هفته گذشته در نمایشگاه خودروهای کلاسیک کونکورسو الگانزا در ویلا دسته رونمایی شد اما بی ام و در خصوص پیشرانه آن صحبتی نکرده است.

در عوض طراحی آن که با نگاهی به ۲۰۰۲ توربوی دهه هفتاد انجام شده خود را به رخ میکشد. آدریان ون هویدونک معاون ارشد بی ام و گفت : « درست ۵۰ سال پیش آغاز تولید سری ۲۰۰۲ دوران موفقی را برای بی ام و آغاز کرد. آن کوپه کامپکت یکی از خودروهایی بود که این برند را به جایگاهی که اکنون قرار دارد رسانده است. »

با وجود فاصله محورها و موتور یکسان با M2 کوپه، ۲۰۰۲ هومیج گلگیرهای برآمده را از جد خود به ارث برده است. سه ورودی هوای بزرگ در جلو وجود دارد که یکی در پایین سپر و دوتای آن در طرفین جلو پنجره کوسه مانند قرار دارد. نکته بحث برانگیزی که در زبان طراحی مدرن بی ام و وجود دارد حذف چراغ های چهارتایی مرسوم در طراحی های اخیر این خودروساز است تا هرچه بیشتری به نمونه اصلی ۲۰۰۲ شباهت پیدا کند.

نوارهای کرومکاری شده که دور تا دور ۲۰۰۲ را پوشانده بود در هومیج با نوار فیبرکربنی جایگزین شده که از بالای چراغ ها عبور کرده و در تمام بدنه ادامه پیدا میکند. این نوار فضای منحصر به فردی که با رنگ آبی مسابقه ای پرداخت شده پوشیده را به دو بخش براق در پایین و مات در بالا تقسیم میکند. شیشه های کناری نیز نسبت به M2 کوپه بدون تغییر باقی مانده است.

قوس های برآمده بالای چرخ جلو و عقب، با رینگ های ۲۰ اینچی تکمیل میشود که کالیپرهای ترمز طلایی « ام بریک » رو پوشانده است. در نمای عقب خبری از یک اسپویلر جداگانه نیست اما بالا آمدن لبه صندوق موجب ایجاد نیرو به سمت پایین خواهد شد. پایین سپر نیز چهار خروجی اگزوز زیبا خودنمایی میکند.

در پایان باید گفت خودروی مفهومی که اخیرا در نمایشگاه ویلا دسته رونمایی شده از همان سنتی پیروی میکند که خودروسازش سال ۲۰۱۴ در رونمایی از CSL هومیج و سال ۲۰۱۴ در رونمایی از گراند لوسو رعایت کرده است؛ یک اتومبیل لوکس با چشم اندازی به آینده.

401/601

کد خبر: 647006

وب گردی

وب گردی