میرزاده: تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی و ایده بازسازی خرمشهر، مشابه هستند / آیت الله  هاشمی نماد مقبول تفکر اجتماعی است که در انتخابات خبرگان خود را نشان داد

دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز و همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر، به همراه اعضای ستاد بازسازی مناطق جنگ‌زده، با آیت الله‌هاشمی رفسنجانی دیدار کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر حمید میرزاده گفت: سالروز آزادسازی خرمشهر را به آیت‌الله اکبر‌هاشمی‌رفسنجانی، فرمانده پیروز دفاع مقدس و همه همکاران عزیز و ستاد بازسازی مناطق جنگ‌زده تبریک می‌گویم. قبل از اینکه وارد بحث بازسازی شوم، مقدمه‌ کوتاهی از سال‌های 1346 که در دبیرستان در حال تحصیل بودم، خواهم گفت.

او افزود: در دوران تحصیل در دبیرستان، معلمی داشتیم که همراه با شهید بهشتی، شهید شد. او از معلمان خوب آن زمان بود و با اینکه ما نوجوان بودیم، ما را در جریان مسائل سیاسی روز قرار می‌داد. او کتابی به ما معرفی کرد به نام سرگذشت فلسطین یا کارنامه سیاه استعمار که مترجم آن آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی بود.

میرزاده گت: از آن زمان یاد گرفتم که آنهایی که می‌خواستند در منطقه ظلم و ستم و استکبار برقرار کنند، آمریکا و انگلیس بودند که با ایجاد رژیم صهیونیستی قصد داشتند در منطقه تنش ایجاد کنند که متاسفانه بعد از این همه سال این تنش‌ها هنوز هم ادامه دارد.

او به حمله عراق به ایران اشاره کرد و گفت: متاسفانه کسانی که در جریان تحولات منطقه نیستند تحت‌تاثیر اخبار شیطنت‌آمیزی قرار می‌گیرند که دشمنان انقلاب می‌خواهند به جوانان القا کنند و این تشنج‌ها را به جمهوری اسلامی نسبت می‌دهند، در صورتی‌که همه این تشنج‌ها ناشی از حضور رژیم‌صهیونیستی در منطقه است.

رئیس‌ دانشگاه آزاد اسلامی به دوران بازسازی مناطق جنگ زده اشاره کرد و گفت: طی سی و چند ساله گذشته در معیت آیت‌الله‌هاشمی‌رفسنجانی بودم و این از بزرگترین افتخارات زندگی من است. زمانی که 15 شهر در جریان بمباران آسیب دید من مسئول رسیدگی به مناطق بمباران‌شده بودم. اگرچه که مقام معظم رهبری به خرمشهر آمدند و کار بازسازی شروع شد، و ایشان رهبر معظم انقلاب شدند و با ریاست جمهوری آیت الله هاشمی بازسازی به صورت جدی در زمان ایشان آغاز شد.

او افزود: در روند بازسازی خرمشهر آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی گفتند که مردم را به خرمشهر دعوت کنیم تا در بازسازی مشارکت کنند. اگرچه که آن زمان این پیشنهاد برای ما عجیب بود، زیرا ما فکر می کردیم خودمان باید همه کارها را انجام دهیم. در ابتدا کارگاه های بزرگی را تجهیز کنیم بعد مردم بیایند اما بعدها به این نتیجه رسیدیم که اگر مردم نیامده بودند، نمی‌توانستیم بازسازی را به خوبی و با سرعت انجام دهیم و کمتر از دو سال توانستیم شهرهای آسیب‌دیده‌ای مانند خرمشهر، قصرشیرین، آبادان و... را به محل سکونت افراد تبدیل کنیم چون مردم با هم خدمات دارند و بازسازی با هم افزایی خدمات مردمی رشد تصاعدی پیدا کرد و 2.5 میلیون مهاجر به سرزمین های جنگزده برگشتند.

میرزاده به تشابه تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی با ایده بازسازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: با ایده جالب آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی شهرهای آسیب‌دیده بازسازی شدند. ایشان همیشه بر مردم تکیه داشتند. دانشگاه آزاد اسلامی نیز مشابه ایده بازسازی خرمشهر یعنی استفاده از مشارکت مردم، ایجاد و اداره شد. بازسازی و ایجاد رونق زندگی در خرمشهر، قدرت و درایت جمهوری اسلامی را ثابت می‌کند.

او افزود: بازسازی مناطق جنگی با کمترین هزینه انجام شد و این مساله نشأت‌گرفته از پاکدامنی، دلسوزی و درایت اعضای ستاد بازسازی مناطق جنگی بود.

دکتر میرزاده ضمن اشاره به ایده‌هایی نظیر تشکیل دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان پیشگام عرصه اقتصاد دانش‌بنیان و تحصیلات تکمیلی، راه‌اندازی متروی تهران و... خاطرنشان کرد: آقای ‌هاشمی نماد تفکر مقبول اجتماعی است، زیرا معتقد است که بدون حضور مردم کشور نمی‌تواند به موفقیت دست پیدا کند. ایشان همواره دنبال آبادانی ایران و پیشرفت مردم است و این مسئله یعنی مقبولیت ایشان در انتخابات خبرگان خود را نشان داد.

میرزاده در پایان با بیان اینکه آیت‌الله‌هاشمی در مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره فرهیختگان از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی بازدید کرد، گفت: بیش از 700 محصول برای شرکت در این نمایشگاه ارائه شد که به مناسبت سی‌وچهارمین سال تاسیس دانشگاه آزاد‌اسلامی از 34 محصول رونمایی شد. البته این موفقیت‌ها همواره حسادت عده‌ای را برانگیخته است. چون حسودان آقای هاشمی را با خودشان مقایسه می کنند که در طول عمرشان یک خشت روی خشت نگذاشته اند.

20104

کد خبر: 647016

وب گردی

وب گردی