سخنان طه هاشمی، طباطبایی و عباسپور در بزرگداشت شهدای مدافع حرم دانشگاه آزاد اسلامی

مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم(عباس تباران) صبح امروز با حضور دکتر میرزاده و خانواده شهدای دانشجو و فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی در کتابخانه مرکزی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه‌آزاد اسلامی، دکتر طه هاشمی معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدای مراسم ضمن تبریک ولادت امام زمان(عج) و سالروز آزادسازی خرمشهر وخوشامدگویی به خانواده شهدای مدافع حرم، گفت: در دوران مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی توجه ویژه ای به فعالیت های فرهنگی بخصوص فرهنگ ارزشی شده است. با توجه به مطالبات و نیازهای نسل جوان، دانشگاه آزاد اسلامی احساس کرد که باید در حوزه فعالیت های فرهنگی با موضوع شهدا و دفاع مقدس فعالیت بیشتری داشته باشد.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه جمع کثیری از خانواده شهدا و ایثارگران در دانشگاه آزاد اسلامی حضور دارند، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بدلیل گستردگی در سراسر ایران با برگزاری همایش های مناسبتی و فرهنگی توانست نقش پررنگی را در پاسداشت مقام شهدا و حفظ ارش های دفاع مفدس ایفا کند.

طه هاشمی با بیان اینکه درس دفاع مقدس برای اولین بار در دانشگاه آزاد اسلامی تدریس و تدوین شده است، گفت: اولین کنگره تدوین درس آشنایی با دفاع مقدس، سال 93 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) برگزار شد، همچنین در شورای اسلامی شدن نقش اصلی در تبیین فرهنگ دفاع مقدس و ترویج آن به عهده دانشگاه آزاد اسلامی گذاشته شده است.

وی افزود: شهدا افراد برجسته ای بودند که اگر امروز حضور داشتند نقش بی بدیلی در آبادی سرزمین ایران داشتند.در جنگ تحمیلی با وجود آنکه تمام قدرت ها از دشمن ما حمایت می کردند، دشمن نتواست حتی یک وجب از خاک ایران را تصرف کند.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه 40 نفر از شهیدان مدافع حرم از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بوده اند، ظهار داشت: امروز در دانشگاه آزاد اسلامی بیش از 200 هزار نفر دانشجوی شاهد و ایثارگر، 2700 نفر از کارکنان و 560 نفر از اعضای هیات علمی از خانواده شهدا و ایثارگران حضور دارند. همچنین بیش از 240 تن از شهدای گمنام عزیزمان و 250 تن از شهدای دفاع مقدس در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تدفین شده اند.

وی به ساخت یادمان شهدا در دانشگاه‌آزاد اسلامی اشاره کرد و افزود: تاکنون 45 یادمان شهدا در واحدهای دانشگاه‌آزاد اسلامی ساخته شده که تا پایان سال این تعداد به 85 یادمان خواهد رسید.

طه هاشمی در پایان با اشاره به سخنی از دکتر شریعتی" آن ها که رفتند کار حسینی کرده اند و آن ها که مانده اند باید کار زینبی کنند وگرنه یزیدی اند"، گفت: کار زینبی یعنی تبیین آرمان ها و توسعه فرهنگ جهاد و شهادت و فرهنگ ناب اسلامی که به این امر در دانشگاه‌آزاد اسلامی توجه ویژه ای شده است.

حضور 40 شهید مدافع حرم و 2 جانباز سرافراز در دانشگاه آزاد اسلامی

طباطبایی مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه ضمن تبریک سالروز آزاد سازی خرمشهر، گفت: در راستای برگزاری این مراسم به دستور دکتر میرزاده ریاست دانشگاه‌ آزاد اسلامی ستادی تشکیل شد تا مراسمی در شان شهدای عزیز و خانواده آنان برگزار شود.

وی افزود: در برگزاری این مراسم، معاونت دانشجویی فرهنگی، اداری مالی، حراست، مرکز ریاست، اداره کل فارغ التحصیلان، دفتر روابط عمومی، بسیج، بنیاد شهید و امور ایثارگران و واحد علوم و تحقیقات ما را همراهی کرده اند.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی 40شهید مدافع حرم و 2 جانباز سرافراز را تقدیم کرده است، گفت: تمام ما امروز دور هم جمع شده ایم تا سالروز آزاد سازی خرمشهر و جشن فارغ التحصیلی 40 شهید مدافع حرم دانشگاه آزاد اسلامی را برگزارکنیم.

انتقال اندیشه های شهدای مدافع حرم به نسل جوان وظیفه ای شرعی و ملی است

دکتر علی عباسپور رئیس واحد علوم و تحقیقات در این مراسم ضمن تبریک میلاد با سعادت منجی عالم بشریت، مهدی موعود (عج) و سالروز آزاد سازی خرمشهر گفت: جای بسی خرسندی است که امروز در میان خانواده شهدای مدافع حرم حضور دارم. شهدایی که با ایثارگری و رشادت، آرامش، امنیت و اقتدار را بیش از پیش برای ایران اسلامی رقم زده اند.

وی با بیان اینکه یکی از افتخارات واحد علوم و تحقیقات میزبانی بیشترین تعداد دانشجویان خانواده های شهداء و جانبازان در بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی است، افزود: واحد علوم و تحقیقات در راستای خط مشی ریاست هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بر ترویج و تدوین فرهنگ شهادت و ایثار گری به نسل دانشجو، همواره از جمله واحدهای پیشرو در این امر مهم بوده و خواهد بود.

دکتر عباسپور خاطر نشان کرد: پاسداشت رشادت ها و ایثارگری های شهدای مدافع حرم نیز رسالتی است که بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی و به تبع آن واحد علوم و تحقیقات قرار دارد. آشنا کردن جوانان و انتقال تفکرات و اندیشه های اسلامی و انقلابی شهدای مدافع حرم به نسل جوان وظیفه ای دانشگاهی، دینی، اسلامی، شرعی و ملی است و برعهده تمامی دانشگاهیان قرار گرفته است.

گفتنی است، در این مراسم خانواده شهدای مدافع حرم نیز حاضر بودند و به ایشان مدرک افتخاری فارغ التحصیلی شهدا، لوح تقدیر، تندیس عباس تباران و هدایایی به رسم یادبود اهدا شد. همچنین تعدادی از خانواده شهدا با اهدا لوح و تقدیرنامه از ارسال پیام های تبریک و تسلیت رییس دانشگاه آزاد اسلامی تشکر کردند.

شایان ذکر است، در این مراسم از دانشجوی ورزشکار دانشگاه آزاد اسلامی، زهره برزگر که اولین مدال طلای جهانی کاراته زنان را به شهدای مدافع حرم تقدیم کرده بود با اهدای لوح و هدیه تقدیر شد.

20104

کد خبر: 647017

وب گردی

وب گردی