سخنان رییس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم گرامیداشت شهدای مدافع حرم

دکتر میرزاده در مراسم گرامیداشت شهدای مدافع حرم دانشگاه آزاد اسلامی که صبح امروز برگزار شد، گفت: از روز تأسیس دولت جعلی اسرائیل یعنی سال 1948 تاکنون منطقه در آتش جنگ می‌سوزد و تن و بدن دنیای اسلام این موجود خارجی را تحمل نخواهد کرد و این قانون آفرینش است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر میرزاده در این مراسم با تبریک سالروز یوم الله آزادی خرمشهر آن را فتح الفتحوحی در تاریخ دفاع مقدس دانست و گفت: آنهایی که مخالف انقلاب و تثبیت نظام جمهوری اسلامی هستند با شیطنت‌های سیاسی خود سعی دارند که کشور ایران را مسئول ناامنی‌های منطقه معرفی کنند و بگویند از روزی که انقلاب اسلامی برپا شد منطقه محل تشنج و جنگ است. اینها همان‌هایی هستند که می‌خواهند رد پای انگلیس، اسرائیل و امریکا در این اتفاقات که بر پایه رژیم جعلی اسرائیل است، بر جای نماند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: تاریخ هیچ گاه فراموش نمی کند که در سال 1948 میلادی با توطئه انگلیس و امریکا یک رژیم جعلی در منطقه اسلامی بنیان گذاشتند و از همان زمان تن و بدن امت اسلامی موجود خارجی را نتوانست تحمل کند و این قانون آفرینش است و زمانی که نهضت انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل به پیروزی رسید، قدرت اسرائیل به شدت متزلزل شد چرا که شاه ایران در زمان سلطنت خود از آن رژیم بسیار حمایت می‌کرد و ایران پشت جبهه اسرائیل بود که فرو ریخت بنابراین شعله های جنگ را اول انگلیسی ها، آمریکایی ها و اسرائیلی ها با تحمیل رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه برافروخته نگاه داشتند و هر روز به طریقی این شعله جنگ را دامن می زنند؛ یک روز با صدام و یک روز با القاعده و طالبان و یک روز با داعش و تکفیری ها. پس یادمان نرود آنها شروع کننده این جنگ افروزی ها بودند. «وَهُم بَدَؤُوکُمْ أَوَّلَ مَرَّةٍ»

خاطرات دکتر میرزاده از بازسازی مناطق جنگی

دکتر میرزاده با اشاره به وقوع جنگ تحمیلی علیه ایران گفت: کشورهای ابرقدرت تصور می‌کردند با وقوع انقلاب اسلامی و ضعیف شدن ارتش و افزایش اختلافات دائمی می‌توانند ایران را از پای درآورند به همین خاطر با تحریک کشور عراق و حمایت‌های اسرائیل به ایران حمله کردند. اما بیشه ایران هیچ گاه از مردان خدا خالی نبوده و همیشه خود را فدای ایران و دین مبین اسلام کردند.

وی ضمن گرامیداشت خاطره شهدای جنگ تحمیلی بویژه شهدای آزادسازی خرمشهر به قرائت چند بیت از سروده‌ مرحوم سپیده کاشانی درباره خرمشهر پرداخت و گفت: روزی که مسئولیت بازسازی مناطق جنگ زده را عهده‌دار شدم به خاطر دارم با بازگشت مردم آبادان و خرمشهر به شهر، به یاد شعر مرحومه کاشانی افتادم که بازگشت مهاجران به خرمشهر را پیش بینی کرده بود.

دکتر میرزاده گفت: طی مدت 8 سال جنگ خسارات بسیاری به ایران وارد شد، بیش از 15 استان به طور غیرمستقیم و 5 استان به طور مستقیم درگیر جنگ شدند. بسیاری از شهرهای مرزی در آن دوران با خاک یکسان شدند اما با یاری خداوند، کمک‌های مردم، قدرت و صلابت رهبری در مدیریت کشور بازسازی مناطق جنگ زده در زمان دولت آیت الله‌هاشمی رفسنجانی انجام پذیرفت.

دکتر میرزاده با بیان اینکه نباید روزهای خدا مثل روز آزادی خرمشهر را فراموش کرد (وَذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللَّهِ)، خاطرنشان کرد: باید با کسب تجربه از این خاطرات و روحیه گرفتن از آنها باز هم صبر را پیشه خود سازیم چرا که ناملایمات در دنیای اسلامی هنوز تمام نشده و دشمنان اسلام مسلمانان را هیچ گاه رها نخواهند ساخت، همان گونه که می‌بینید دولت‌ آمریکا و دولت‌های غربی از هیچ کوششی برای حمایت از اسرائیل دریغ نمی کنند.

چه روزهای مبارزه برای ثمر نشستن انقلاب و چه پس از آن در دوران جنگ با رهبری امام خمینی(ره) که جوی خون از رگ‌های سرزمینمان جاری شد ما اجازه ندادیم که دشمن غاصب حتی یک وجب از سرزمین عزیزمان را اشغال کند، امروز نیز برای دفاع از حرم آل الله جوانان سرو قامت ما در شامات و عراق قدم به قدم با مرگ هم نفس اند تا آبرویی دیگر و حماسه ای نو برای مردم باشند.

درمقابل خانواده شهدای مدافع حرم سر تعظیم فرود می‌آوریم

وی با اشاره به گفته‌های مقام معظم رهبری درباره شهدای مدافعان حرم گفت: ریشه فرمایش ایشان بر فرمایشات حضرت علی( ع) استوار است. در خطبه 27 نهج البلاغه آمده است؛ من نکوهش می‌کنم اشتباه رجالی که کودک صفتی می‌کنند و با حجله نشینی می‌خواهند، از جهاد دوری می‌گزیند، مردمی که در خانه‌هایشان می‌نشینند تا دشمن به سراغشان بیاید. هیچ گاه نمی توانند تاب مقاومت بیاورند و ذلیل می‌شوند.

دکتر میرزاده ادامه داد: امروز شیعیان لبنان، افغانستان و ایران با تبعیت از گفته‌های حضرت علی(ع) با گوش جانشان لبیک گفته و به یاری مسلمانان در عراق و سوریه شتافته اند. همان گونه که مقام معظم رهبری فرموده اند اگر این مدافعان حرم نبودند ما باید در شهرهای داخلی ایران با متجاوزان می‌جنگیدیم.

دکتر میرزاده با بیان اینکه امروز 40 نفر از شهدای مدافعان حرم از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی هستند گفت: بنده پیش پای پدران و مادران این شهدا تعظیم می‌کنم و دست آنها را می‌فشارم و به این خانواده‌های بزرگ که عزت قرین نامشان است، سر ارادت فرو می‌آورم و می‌گویم خوشا به فرزندان شما که بهشت کمترین پاداش آنهاست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در دانشگاه آزاد اسلامی 72 درصد از دانشجویان شاهد و ایثارگر مشغول به تحصیلند و شهریه آنها از بنیاد شهید و به تدریج دریافت می‌شود، گفت: این دانشجویان که تعداد آنها 220هزار نفر است که 12 درصد از جمعیت کل دانشجویان این دانشگاه را تشکیل می‌دهد. حضور این تعداد دانشجو از خانواده شاهد و ایثارگر برای ما یک ارزش است چرا که باعث تقویت و حفظ ارزش‌های اسلامی و آرمان‌های امام(ره) شده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 45 یادمان شهدا ساخته شده است، البته 216 شهید گمنام در واحدهای دانشگاه سراسر کشور مدفون هستند که برای تمامی آنها یادمان‌هایی در دست احداث است.

دفاع از فرهنگ ایثار و شهادت را وظیفه خود می‌دانیم

وی با تاکید بر اینکه دفاع از فرهنگ ایثار و شهادت را وظیفه خود می‌دانیم، افزود: در حال حاضر 2 هزار و 700 کارمند و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی عضو خانواده شهدا و ایثارگران هستند که برنامه‌هایی در راستای تکریم آنها طراحی و اجرا شده است.

دکتر میرزاده گفت: اخیراً طرحی به نام «یاد سبز شهدا» شروع کردیم که هر ساله در تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی 250 هزار درخت به یاد 250 هزار شهید دفاع مقدس کاشته می‌شود. از امسال این طرح شروع شده و در هر منطقه یک درخت به نام شهید همان جا کاشته می‌شود.

گفتنی است، در این مراسم خانواده شهدای مدافع حرم نیز حاضر بودند و به ایشان مدرک افتخاری فارغ‌التحصیلی شهدا، لوح تقدیر، تندیس عباس تباران و هدایایی به رسم یادبود اهدا شد. همچنین تعدادی از خانواده شهدا با اهدا لوح و تقدیرنامه از ارسال پیام‌های تبریک و تسلیت رییس دانشگاه آزاد اسلامی تشکر کردند.

شایان ذکر است، در این مراسم از دانشجوی ورزشکار دانشگاه آزاد اسلامی، زهره برزگر که اولین مدال طلای جهانی کاراته زنان را به شهدای مدافع حرم تقدیم کرده بود با اهدای لوح و هدیه تقدیر شد.

20104

کد خبر: 647018

وب گردی

وب گردی