محسن رضایی:  سعودی‌ها دیوانه‌وار در محیط آرام و امن منطقه اخلال‌گری می‌کنند/عربستان با صبر و انتظار به صراط مستقیم بر نمی‌گردد

‌دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مواضع عربستان در مقابل ایران در چند سال اخیر، گفت: مسئولان کشور باید از حالت صبر و انتظار در قبال عربستان بیرون بیایند و باور کنند که عربستان با این صبر و انتظاری که دولت‌مردان ما از خود نشان می‌دهند، به صراط مستقیم بر نمی‌گردد و باید در مقابل سعودی‌ها اقدام کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا ، محسن رضایی در مراسم گرامیداشت حماسه سوم خرداد که امروز دوشنبه، سوم خردادماه در پادگان امام حسین(ع) سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان برگزار شد، بیان کرد: مقاومت لشگر ۵۷ لرستان در عملیات حاج‌عمران و ارتفاعات ۲۵۱۹ در عمق خاک عراق موجب حادثه تاریخی و ماندگاری است که هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد.

وی با بیان این‌که هر کس می‌خواهد لشگر ۵۷ لرستان را بشناسد باید نبرد ارتفاعات ۲۵۱۹ را مطالعه کند، ادامه داد: اگر رهبر معظم انقلاب می‌فرماید «رزم مردم لرستان بیش‌از آن‌که شنیدنی باشد دیدنی است» منظور ایشان رشادت‌های رزمندگان لرستان در قلل سر به فلک کشیده ۲۵۱۹ و موفقیت در عملیات حاج‌عمران است.

رضایی ادامه داد: امام خمینی (ره) همواره می‌فرمودند که ما حسینی وارد جنگ شدیم و حسینی هم از آن خارج شدیم. معنای این سخن این است کسانی‌که توفیق شهادت پیدا نکردند باید زینب‌وار فلسفه مقاومت مردم ایران را در مقابل تمام استکبار جهانی بیان کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این‌که امروز عاشورا در سوریه، یمن و عراق وجود دارد، عنوان کرد: ما باید عاشورای بزرگ انقلاب اسلامی ایران را برای مردم توضیح دهیم کمااینکه فتح خرمشهر در سوم خرداد را باید عید استقلال مردم ایران نام‌گذاری کرد.

مهم‌ترین ویژگی فتح خرمشهر

وی افزود: مهم‌ترین ویژگی فتح خرمشهر این است که ما بدون تکیه بر قدرت‌های بین‌الملل و با تکیه بر منابع داخل کشور توانستیم روی پای خودمان بایستیم لذا آزادی خرمشهر تثبیت استقلال ایران بود و استقلال ما با آزاد کردن خرمشهر و ثابت کردن شعار «ما می‌توانیم» به دست آمده است.

رضایی ادامه داد: ما در عملیات سوم خرداد ۵ میلیون و ۴۰۰ کیلومتر مربع زمین را آزاد کردیم و بیش‌از ۲۰هزار اسیر از عراق گرفتیم و تا چندین سال از غنایمی که از عراق گرفته بودیم استفاده می‌کردیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: عملیات حاج‌عمران امتحان توانایی ما با صدام بود. لذا در این عملیات بسیاری از تیپ ها نمی توانستند تحمل کنند از طرفی صدام هم اصرار داشت که به هر قیمتی که شده حاج‌عمران را بگیرد. و در این عملیات رزمندگان لرستان مقاومت جانانه‌ای کردند و چهل درصد شهدای پاسدار لرستان در تمام جنگ در عملیات حاج عمران شهید شدند.

وی به درس‌ها و عبرتهای فتح خرمشهر اشاره و عنوان کرد: اولین درس این است که انقلاب اسلامی در راه خودش پیروز می‌شود. با فرهنگ و ارزش‌های خودش پیش می‌رود.لذا اگر راه و ماهیت انقلاب عوض شد این انقلاب نمی‌تواند معجزه کند پس می‌بایست از تجربه جهادی استفاده شود و بر استعدادهای جوانان تکیه فراوان شود.

وی با تاکید بر غیرقابل اعتماد بودن استکبار جهانی و آمریکا، ادامه داد: ما سه نوع برجام داریم. بک برجام مصوبه شورای امنیت ملی است، یک برجام مصوبه مجلس شورای اسلامی است و یک برجام نیز مصوبه مقام معظم رهبری است که از همه کامل‌تر است. زیرا رهبری به‌طور مشروط برجام را پذیرفته‌اند.

آمریکایی‌ها در عمل برجام را نپذیرفتند و در شکستن تحریم‌ها کارشکنی می‌کنند

رضایی با بیان این‌که آمریکایی‌ها در عمل برجام را نپذیرفتند و در شکستن تحریم‌ها کارشکنی می‌کنند، افزود: ما باید همواره از واژه «ما می‌توانیم» استفاده کنیم و هیچ‌گاه نگوییم «من می‌توانم» زیرا در ابتدای انقلاب من می‌توانم حرف بنی‌صدر بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: امروز مسئله اقتصاد مقاومتی باید توسط تمام آحاد مردم ایران حل شود زیرا وقتی می‌گوییم ما می‌توانیم، انگیزه‌ها برای خدا می‌شود و هدف همه کمک به مردم ایران است کمااینکه محور ما می‌توانیم، ولایت است.

وی خاطرنشان کرد: در سه جا از قرآن کریم آمده است که دنیا شما را فریب ندهد و به نصرت الهی مغرور نشوید یعنی هرگاه نصرت الهی آمد فکر نکنید که همیشه نصرت الهی هست کمااینکه جوانان باید بدون تعصب مطالعه کنند تا متوجه شوند که راه سربلندی کشور همان راه امام و شهدا است.

رضایی در خصوص مشکلات اقتصادی و بیکاری لرستان عنوان کرد: در استان‌های عشایری باید فرمولی برای اقتصاد مقاومتی پیدا کرد و باید در کنار کشت و صنعت و پتروشیمی لرستان بتوانیم صنایع تبدیلی را وارد این استان کنیم.

بنا بر این گزارش، محسن رضایی همچنین در بدو ورود به فرودگاه خرم‌آباد در جمع خبرنگاران به اوضاع نامناسب سوریه و دخالت آمریکایی‌ها در امور این کشور اشاره و اظهارکرد: این نخستین باری نیست که متاسفانه آمریکایی‌ها از فریب و نیرنگ در روابط بین‌الملل و مذاکرات صلح استفاده می‌کنند و باید کلمه فریب را روی مجسمه آزادی در آمریکا نصب کنند تا ماهیت این قدرت روشن شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که آمریکایی‌ها حداکثر سوءاستفاده را از مذاکرات برای تقویت تروریست‌ها و تکفیری‌ها انجام می‌دهند و در حقیقت آتش‌بسی که وضع می‌کنند تنفسی برای تروریست‌ها است، به مواضع عربستان در مقابل ایران در چند سال اخیر اشاره کرد و افزود: مسئولان کشور باید از حالت صبر و انتظار در قبال عربستان بیرون بیایند و باور کنند که عربستان با این صبر و انتظاری که دولت‌مردان ما از خود نشان می‌دهند، به صراط مستقیم بر نمی‌گردد و باید در مقابل سعودی‌ها اقدام کنند.

رضایی خاطرنشان کرد: همین الان سعودی‌ها در اربیل عراق کنسول‌گری باز کردند و چند گروه تروریستی را برای انجام انفجار وارد ایران کردند که همه آن‌ها دستگیر شده‌اند، بنابراین باید وزارت خارجه اسناد و مدارک این گروه‌ها را در دنیا پخش کند تا حداقل کشور‌های اسلامی بدانند که سعودی‌ها دیوانه‌وار در محیط آرام و امن منطقه اخلال‌گری می‌کنند و به‌دنبال کارهای تروریستی هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: مسئولان باید در برابر تحرکات سعودی‌ها فعالانه برخورد کنند‌، امروز هدف آمریکا از طرح آتش‌بس تقویت تروریست‌ها است.

وی در رابطه با دخالت آمریکا در حوادث سوریه اظهار کرد: آمریکایی‌ها از مذاکرات صلح سوریه حداکثر سوءاستفاده برای تقویت تروریست‌ها و تکفیری‌ها را انجام می‌دهند و در حقیقت طرح آتش‌بس تنفسی برای تروریست‌ها است.

وی در ارتباط با انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی و اینکه برخی افراد در لرستان خود را نماینده وی معرفی کرده بودند در حالی که افراد انقلابی را مورد هجمه قرار دادند، اظهار داشت: من هیچ نماینده‌ای در انتخابات نداشتم و از هیچ کسی در انتخابات در استان لرستان حمایت نکردم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما انتخابات در استان لرستان را به بینش و آگاهی مردم واگذار کردیم تا خودشان انتخاب کنند. ما مطمئن بودیم انتخاب مردم درست است و خودشان به خوبی تصمیم می‌گیرند.

محسن رضایی همچنین در دیدار با آیت‌الله سید احمد میرعمادی نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به لزوم تکریم مقام شامخ شهدا و رزمندگان دفاع مقدس هدف خود از این سفر در سوم خردادماه به استان لرستان را ادای احترام به رزمندگان و شهدای دفاع مقدس بیان کرد و گفت: مردم در کنار روحانیت که در صحنه رزم و تبلیغات حضوری فعال داشته، همواره در دوران دفاع مقدس در صحنه دفاع از کشور حاضر بوده و نقش‌آفرینی کردند.

وی به جنگ هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: امام خمینی(ره) فرمود ما مثل حضرت اباعبدالله(ع) وارد این جنگ شدیم و مثل ایشان هم خارج می‌شویم این یعنی کاری که حضرت زینب(س) کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که دفاع مقدس نگرش مردم از عاشورا را عینیت بخشید، ادامه داد: کسانی‌که در جنگ شهید شدند کار حسینی کردند ما هم که توفیق پیدا نکردیم باید با جنگ و دوران دفاع مقدس را آن‌طور که دیدیم و حضور داشتیم برای مردم توضیح دهیم که این امانتی در دست ما است همان کاری که حضرت زینب(س) انجام دادند بر عهده ما هم است.

203/201

کد خبر: 647021

وب گردی

وب گردی