اس یو وی جدید وارد بازار می شود/ پژو ۳۰۰۸

پژو امیدوار است تا با ۳۰۰۸ جدید خود که فروش آن در نوامبر امسال آغاز خواهد شد بخش بزرگتری از بازار پر رونق اس یو وی و کراس اورها در انگلستان را تصاحب کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اخبار خودرو، ویژگی های بارز نسل دوم ۳۰۰۸ عبارت است از ظاهر خشن تر که شباهت بیشتری به یک اس یو وی دارد، جلو پنجره بزرگ تر، تجهیزات ایمنی و فناوری های جدید و آخرین طراحی پژو یعنی آی-کاکپیت. پژو طراحی خارجی ۳۰۰۸ را برای اولین بار در مدل مفهومی کوارتز در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۴ به نمایش گذاشت و خطوط عضلانی آن نمونه مفهومی در مدل تولید انبوه به چشم میخورد. با این وجود اولین ۳۰۰۸ تنها اندکی از یک MPV بلندتر بود اما این مدل بیشتر ظاهر عضلانی مورد انتظار از یک اس یو وی را به همراه دارد.

۳۰۰۸ جدید بر روی شاسی چند تکه EMP2 پژو سیتروئن سوار شده است که گفته میشود موجب شده وزن آن نسبت به مدل قدیمی ۱۰۰ کیلوگرم کاهش یابد. ابعاد آن نیز تقریبا همانند رقبای اصلی اش یعنی کیا اسپرتیژ و هیوندای توسان است. با وجود اینکه ارتفاع خودرو از سطح زمین ۵۰ میلی متر افزایش یافته اما ارتفاع کلی ۳۰۰۸ نسبت به نسل قبلی بدون تغییر باقی مانده است. کلید آینده نگری ۳۰۰۸ در طراحی داخلی آن نهفته است. جایی که آخرین طراحی پژو با نام آی-کاکپیت خودنمایی میکند.

در حرکتی مشابه آئودی و فولکس واگن، پژو به جای نشان دهنده های معمولی یک صفحه نمایش ۱۲٫۳ اینچی را در پشت فرمان نصب کرده است. در کنار صفحه مذکور با یک مانیتور لمسی ۸ اینچی نیز قرار دارد که راننده میتواند اطلاعات مختلفی را به دلخواه خود بر روی آن مشاهده کند. پژو فضای پای سرنشینان عقب و نیز حجم محفظه بار را نسبت به مدل قبلی افزایش داده است. در واقع با جلو دادن صندلی های عقب فضای قابل ملاحظه ۱۸۲۴ لیتری در قسمت بار پدیدار میشود. یک سطح کشویی در این محفظه نیز موجب شده تا بارگیری اجسام حجیم ساده تر صورت پذیرد.

ظاهر آئرودینامیک بهتر ۳۰۰۸ در کنار تایرهایی با مقاومت کمتر در برابر هوا نشان از تلاش برای بهبود مصرف انرژی دارد. همچنین پژو از پیشرانه به روز شده ای استفاده کرده که مصرف سوخت بهتر در کنار تولید CO2 کمتر به همراه دارد. دو موتور ۱٫۲ لیتری و ۱٫۶ لیتری بنزینی برای ۳۰۰۸ وجود دارد اما بیشتر خریداران انگلیسی ترجیح میدهند از موتور ۱٫۶ لیتری دیزل با توان ۱۱۸ اسب بخار استفاده کنند که تنها ۱۰۰ گرم در کیلومتر دی اکسید کربن تولید کرده و آنطور که ادعا میشود مصرف آن در حد ۴ لیتر در هر صد کیلومتر است.

هرچند اینکه این محصول در سه تیپ اکسس، اکتیو و آلور ارائه میشود مورد تایید قرار گرفته اما اطلاعات بیشتر در ماه های آتی منتشر خواهد شد. انتظار میرود قیمت ۳۰۰۸ در هنگام عرضه در حدود ۲۱۰۰۰ پوند باشد که اندکی بیشتر از مدل فعلی با قیمت ۲۰۲۹۵ پوند خواهد بود. همچنین پژو ۳۰۰۸ جدید کاملا از کیا اسپرتیج با قیمت پایه ۱۸۰۰۰ و هیوندای توسان با ۱۸۹۹۵ پوند گران تر خواهد بود.

401/601

کد خبر: 647116

وب گردی

وب گردی