عیدی بازنشستگان راه‌آهن و مخابرات تا 8 خرداد پرداخت  می شود

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت عیدی بازنشستگان راه‌آهن و مخابرات تا روز شنبه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، محمود اسلامیان در دومین جشنواره ورزشی بازنشستگان که از صبح امروز در ورزشگاه شیرودی آغاز به کار کرد، گفت: بازنشستگی شروعی از یک دوره زندگی است و ما از هر طرح و برنامه‌ای در جهت ارتقای سلامت و نشاط بازنشستگان حمایت می‌کنیم و امیدواریم برنامه‌های ورزشی از این دست در سراسر کشور تعمیم یابد.

او در حاشیه این جشنواره در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بازنشستگی مرحله مهمی از زندگی همه ماست، افزود: معتقدیم صندوق بازنشستگی در کنار مسائل بیمه‌ای، وظایف اجتماعی و فرهنگی دارد ولی باید این را در نظر داشت که به تنهایی نمی‌تواند آن را انجام دهد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری افزود: طرحی را برای دولت در دست تدوین داریم که براساس آن با همکاری و ظرفیت دستگاه‌های مختلف امکان ورزش کردن را برای بازنشستگان فراهم کنیم. متاسفانه افراد پس از بازنشسته شدن ارتباط‌شان با دستگاه‌های اجرایی متبوع قطع می‌شود. ما باید بتوانیم این ارتباط را با دستگاه‌ها برقرار کنیم.

اسلامیان در ادامه به برنامه سفرهای بازنشستگان اشاره کرد و گفت: توسعه فرهنگ گردشگری را مدنظر داریم، اقتضای سن بازنشستگی سفر کردن است و یک آرامش برای بازنشستگان به دنبال دارد. حجم سفرها را در سال جاری به 120 هزار سفر افزایش دادیم و کمک هزینه سفرها نیز از 250 به 300 هزار تومان افزایش یافته است و علاوه بر این کمک هزینه سفر به عتبات عالیات نیز از 500 به 600 هزار تومان افزایش یافته است.

او در پاسخ به پرسشی درباره سرانجام واریز عیدی بازنشستگان راه آهن و مخابرات گفت: عیدی بازنشستگان توسط دستگاه‌ها تامین اعتبار می‌شود و به صندوق بازنشستگی منتقل می‌شود و ما آن را واریز می‌کنیم. متاسفانه پرداخت عیدی این دستگاه‌ها تاکنون عملیاتی نشده و روز گذشته در جلسه‌ای که با دکتر نوبخت داشتیم، مقرر شد علی‌الحساب مبلغی را به حساب این بازنشستگان واریز کنیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری افزود: واریز عیدی بازنشستگان راه‌آهن و مخابرات تا روز شنبه هفته آینده انجام خواهد شد البته قصوری از سوی ما نبوده است و امیدواریم این مشکلات در سال‌های آینده حل شود.

اسلامیان در پاسخ به پرسش دیگری درباره نتیجه دادگاه پرونده ملکی در منطقه الهیه تهران که در دولت قبل به یک چهارم قیمت به شرکت واگذار شده بود، گفت: در حال حاضر بخش عمده‌ای از زمین آزاد شده است و تنها بخش تجاری آن باقی مانده که جالب است این فرد شکایت کرده و درخواست چند میلیارد تومان بابت سرقفلی دارد، در حالی که این اموال دو میلیون بازنشسته است و این درخواست وی ناحق است و امیدواریم به زودی این مشکل حل شود و اموال بازنشستگان به آنها برگردد.

20103

کد خبر: 647163

وب گردی

وب گردی